Los bericht bekijken
Oud 16 april 2016, 22:47   #6
123hallo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 713
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MRVH Bekijk bericht
Vragen aan jullie (Haarweb)
• Shampoo – Welke shampoo raden jullie mij aan? Ik lees dat veel leden Revita en/of Regenepure gebruiken, het zal waarschijnlijk ook wel een van de twee worden. Ik heb van Esteworld de Curegen shampoo meegekregen alleen zag ik dat hier SLS inzit en ik heb hier gelezen dat dit niet goed is voor je haar, heeft iemand ervaring (+2 maanden) met deze shampoo? Daarnaast vraag ik me af welke milde shampoo jullie gebruiken voor tussendoor (zonder SLS), ervan uitgaande dat ik niet elke dag mijn haar met een van bovengenoemde shampoo’s wil en/of kan wassen?
• Vitamines – Ik zal geen finasteride gaan gebruiken, alleen de Procapil lotion van Curegen. Voor de rest wil ik het graag zo ‘natuurlijk’ mogelijk houden en dus alle goede zaken voor het haar via voeding en/of supplementen binnen krijgen. Ik ben inmiddels begonnen met omega 3 viscapsules, daarnaast neem ik dagelijks vitamine D. Na onderzoek te hebben gedaan op dit forum kwam ik de volgende vitamines/supplementen tegen welke goed(?) zijn t.b.v. het haar:
Saw Palmetto, Zink, MSM poeder, Biotine, Vitamine B6 (P-5-P), Borageolie en Groene thee.
Welke kunnen jullie mij aanraden? Het zou mooi zijn als een soort van vitamine is waar bovenstaande allemaal inzit (Superhaar formule De Tuinen?), ik zit er namelijk niet op te wachten om 15 vitaminepillen per dag te nemen.
• Gel en/of wax – Welke gel en/of wax kunnen jullie mij aanraden zodra het haar wat langer is? Het liefst met zo min mogelijk troep en zoveel mogelijk natuurlijke ingrediënten. Ik heb hierover nog niet zoveel terug kunnen vinden op Haarweb namelijk.

Bijgevoegd een aantal foto’s voor de HT, net na de behandeling en na 8 dagen. Ik zal ik jullie de aankomende periode op de hoogte houden hoe het zich ontwikkelt.

Vragen/antwoorden/adviezen/tips? Ik hoor het graag! Alvast bedankt!
Sodium Laureth Sulfate doet inderdaad niet goed aan mensen met AGA. Je kunt SLS-vrije shampoo kopen bij de reform. Ikzelf gebruik Herbelle 100% natural. Deze bevat top ingrediënten, ik heb ze allemaal na gezocht en kan ze hier noteren als je dat wilt.
Als je SLS vrije shampoo gebruikt is het ook handig om harenproducten die siliconen bevatten te vermijden, zoals: Cyclopentasiloxane, Cyclotetrasiloxane (een tip voor als je later langer haar krijgt) en zo zijn er wel meer dat je in tussentijd kunt opzoeken en informeren.

Ikzelf gebruik het liefst iets dat ik als het ware ook kan eten/ innemen. Om te testen vraag ik soms in een winkel of ik de harenproduct of shampoo een lepel daarvan zou kunnen proeven. Nee, betekend niet kopen. Tenzij het gaat om iets zoals minoxidil, dat vertrouw ik wel, maar drink ik ook niet op
Bij de reform zeiden ze dus dat ik Herbelle shampoo zou kunnen proeven! dit niet slecht voor de gezondheid is, maar dit vooral ook niet lekker smaakt. Reden hiervoor is, dat alles wat je opsmeert ook door de huid wordt opgenomen. Mensen met AGA zijn, zoals ik had ondervonden, wat meer kwetsbaar voor agressievere stoffen op de hoofdhuid met de vergrote of versnelde risico om kaal of kaler te worden.

Verder beschermen siliconen je haren juist perfect, maar moeten ze met de agressievere SLS shampoo uitgewassen worden, anders krijg je de zogeheten buld-ups, wat de haardos weer als bagger maakt.
Daarbij heb ik het over siliconen die niet wateroplosbaar zijn. Je kunt ondertussen op het internet een reeks aan informatie vinden, zoals hier: http://www.hebjehaarweer.nl/haar/siliconen/

Ook kun je gebruiken Ghassoul, is goedkoop en puur natuurlijk. Deze gerbuik ik vaak en het spul is een kleimodder uit de Atlasgebergte dat je met water mengt. Met deze kleimodder kun je de haren, hoofdhuid en lichaam wassen. Fungeert ook als conditioner. Een dun waterig papje is perfect om de vuil weg te spoelen. Dik aangebracht kan het ook als gezichtsmasker goed doen.

Als ik een olie/product voor mijn haren gebruik, dan is dat vaak olijvenolie van Bertolli uit de supermarkt 100% BIO. Verder heel enkeld wonderolie, koop je bij een erkende kruidenier (dus geen kruidvat of de Tuinen) of je koopt dit bij de reform. Eerlijk gezegd maakt de overgebleven vettigheid van de minoxidil, en in de middag de nanoxidil, mijn haar soepel genoeg en heb ik de rest niet nodig.

Ziet er trouwens netjes uit op die foto's! Nou nog lekker laten aangroeien

Ik gebruik ook Super Haar Volume en MSM van de Tuinen. Dan wissel ik het weer eens af met een andere haren-vitamine kuur, zoals Hairvital van de reform (3 voor de prijs van 2). Ik wil Priorin gaan gebruiken, schijnt heel goed te zijn Nederlands nr 1.

Allerbelangrijkste is inderdaad gezond leven, iets aan beweging doen, beetje sporten is voldoende, vooral niet roken en verder niet of gematigd drinken. Gevarieerd aan gezond voedsel eten, vooral groenten, noten, een visje op zijn tijd, gezonde pasta. Dan kun je gerust eens naar de snackbar gaan

Laatst gewijzigd door 123hallo; 16 april 2016 om 23:48
123hallo is offline   Met citaat reageren