Los bericht bekijken
Oud 29 april 2019, 01:27   #7
Flaps
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 juni 2018
Berichten: 2
Geslacht:
Hoi Malibu!

Inmiddels al eruit of je finasteride wil gaan slikken of niet?

Wat betreft je vragen, ik ben zelf zeker geen expert, maar kan je natuurlijk wel aangeven hoe ik erover denk en ben tegengekomen in mijn eigen zoektocht naar antwoorden.

Als eerste moet je natuurlijk wel rekening houden met het feit dat ieder lichaam anders is. Het kan dus best zo zijn dat voor het gros iets geldt, wat voor jouw lichaam helemaal niet het geval is. Ga daarom nooit blind uit van zowel positieve als negatieve dingen die je over medicijnen of iets dergelijks ziet.

1. Qua spiermassa zou het in principe geen hinder moeten brengen. Het is natuurlijk maar net hoe je lichaam ermee omgaat, maar er zijn ook mensen die zelfs zeggen dat ze erop vooruit zijn gegaan sinds het slikken van fina. Komt wellicht door de lichte stijging aan testosteron die het met zich mee brengt. Echter is dit iets wat je zelf zou moeten ervaren zoals ik net al aangaf, maar over het algemeen is er op dit vlak niks om je zorgen over te maken.

2. Geen 100% erecties meer is inderdaad een mogelijke bijwerking van fina en zie je veel mensen over klagen op internet. Of het nou tussen hun oren zit of niet, het is zeker een bijwerking die voor kan komen. Echter zijn er ontiegelijk veel mensen die fina slikken en nergens last van hebben dus hier kan je op voorhand niks over zeggen. Krimpen van de penis heb ik hier en daar ook wel eens mensen zien beweren, maar dat lijkt me een partij onzin.

3. Van wat ik eens uit een onderzoek heb gelezen remt fina juist het 5-ar enzym dat verantwoordelijk is/een rol speelt bij acne. Of dit klopt, al sla je me dood. Volgens mij gebeurd er over het algemeen niks geks, maar natuurlijk kan een enkeling dit wel ervaren aangezien er ook mensen zijn die zeggen meer acne te hebben sinds het slikken van fina. Het blijft een persoonsgebonden iets en de enige manier waarop je erachter kan komen is door het zelf te ondervinden.

4. Durf ik je niet te zeggen. Shedding kan een tijd aanhouden maar is in veel gevallen een teken dat het medicijn begint te werken, de zwakkere haren worden als het waren afgestoten en vervangen door gezondere haren (in de ideale situatie).

5. Zou zeker kunnen inderdaad. Veel mensen hebben in het begin kleine kwaaltjes, die na enige tijd afnemen. Je doet natuurlijk iets met je hormonen en je lichaam heeft even wat tijd nodig om zich daarop aan te passen. Houd het echter wel goed in de gaten, want bij blijvende bijwerkingen vind ik het persoonlijk riskant om door te blijven gaan.

Dit is hoe ik het zie en wat ik te weten ben gekomen. De effecten zullen van persoon tot persoon uiteen lopen en zoals net al gezegd is de enige manier om daarachter te komen het zelf uitproberen. Of je het wel of niet moet slikken zal allemaal neerkomen op 1 vraag, hoe belangrijk is je haar voor je?

Ik hoop dat je er wat wijzer van bent geworden en succes met je keuze!
Flaps

Laatst gewijzigd door Flaps; 29 april 2019 om 01:29
Flaps is offline   Met citaat reageren