Los bericht bekijken
Oud 16 september 2001, 19:23   #18
marijke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 september 2001
Berichten: 11
Re: seborroisch eczeem & haaruitval

Als uitwendig middel tegen mijn seborroisch eczeem heb ik ketaconazol shampoo voorgeschreven gekregen. Dit doodt de gistcellen die verband houden met het eczeem. Het product wordt gemaakt door Janssen-Cilag (B). Bij heftige eczeemaanvallen kan ik ook een zalf met corticosteroiden erop smeren, maar dat is de laatste maanden gelukkig niet nodig geweest (dan ziet je haar er namelijk helemaal niet meer uit, want spekvet).

Die androcur is inderdaad een stof die er voor zorgt dat mannelijke hormonen in het lichaam van een vrouw minder goed tot expressie kunnen komen.
Dit heeft in zoverre een positieve uitwerking op mijn eczeem gehad, dat mijn haar aanmerkelijk minder snel vet wordt. Dat is namelijk één van de symptomen van seborroisch eczeem: vette hoofd-/gezichtshuid. Je talgklieren slaan a.h.w. op hol o.i.v. een teveel aan mannelijk hormoon. Voor het eerst sinds lange tijd had ik opeens weer puistjes op mijn gezicht en rug!
Overbodig om te zeggen dat met een steeds dunner wordende haarbos vet haar dit alleen maar zichtbaarder maakt!

De werking van het middel is echter langzaam; invloed heb ik pas na vijf maanden gemerkt. En dat wordt ook gezegd: in het algemeen zijn na zes-negen maanden positieve effecten van androcur te verwachten.
Het middel zou echter ook een remmende invloed op je libido hebben, maar met alle stress van het afgelopen jaar kan ik dat niet meer objectief beoordelen, denk ik! De medische afdeling van het bedrijf waar androcur gemaakt wordt vertelde me dat na zo'n zeven maanden slikken de haaruitval zou moeten stoppen. Maar daar heb ik dus nog niets van gemerkt!

Groet, Marijke.
Voor mannen is dit middel niet geschikt.
marijke is offline   Met citaat reageren