Los bericht bekijken
Oud 17 september 2001, 10:24   #20
marijke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 september 2001
Berichten: 11
Re: seborroisch eczeem

Hoi Cid!
Nou, je bent wel goed op de hoogte zeg! Heb je misschien een medische achtergrond ofzo?
Ik slik androcur-10 inderdaad in combinatie met diane-35, omdat diane-35 alleen onvoldoende effect zou hebben, is de dermatoloog al na drie maanden na mijn eerste visite ertoe over gegaan dat te combineren met de androgeen. Weer drie maanden later heeft hij die androcur dosis verdubbeld tot 20mg. p. dag., omdat hij had verwacht dat met 10mg. de vetheid (seborroe) al meer afgenomen had moeten zijn. Dat slik ik nu nog.

Ik neem aan dat je zelf ook een vrouw bent?
Welke diagnose heeft de dermatoloog bij jou gesteld t.a.v. je haarproblemen?

Ik draag mijn haar trouwens vrij lang; dat past het beste bij m'n gezicht en ik voel me erg 'naakt' met kort haar.
Een jaar geleden, toen de ellende zo'n beetje begon, heb ik m'n haar flink afgeknipt, omdat me dat makkelijker leek i.v.m. het smeren met die eczeemzalf met corticosteroiden.
Daar heb ik naderhand spijt van gekregen; nu m'n haar langer is, kan ik het weer opsteken en dus de dunste plek boven op m'n hoofd enigszins camoufleren. Bovendien 'regent' het nu minder uitgevallen haren om me heen de hele dag. Dat maakt me iets rustiger.

Groet, Marijke
marijke is offline   Met citaat reageren