Discussie: Micro Pigmentation
Los bericht bekijken
Oud 6 maart 2017, 18:02   #49
theo sluis
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 augustus 2006
Berichten: 420
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door theo sluis Bekijk bericht
Ik ben sceptisch over deze methode. Stel dat je 30 jaar bent. En je laat je inhammen aan de voorkant en je kruin tatoeëren met donkere puntjes. Zijn die puntjes dan na dertig jaar niet blauw verkleurd? En wat als je dan op je zestigste bijna helemaal kaal wordt? Dan moet je je hele schedel laten tatoeëren met donkere puntjes, terwijl de kleur van je resterende haar dan inmiddels doorzichtig wit is. Grijze haren bestaan namelijk niet. witte tatoeages bestaan niet volgens mij.

En als je dan zeventig, tachtig wordt, loop je nog steeds met donkere puntjes op je hoofd. Dat zal er onnatuurlijk uitzien, vrees ik. Het niet zo uitzonderlijk meer, dat mensen tegenwoordig de negentig halen, en de gemiddelde levensverwachting wordt steeds hoger.

Er zijn veel betere oplossingen: http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=36448
Als je donkere puntjes laat tatoeëren, en je haar wordt later geleidelijk wit van ouderdom, moet je je resterende haar donker blijven verven met permanente haarverf.

Vanaf een bepaalde leeftijd ziet dat er erg onnatuurlijk uit, doordat je huid en lichaam verouderen. Je krijgt dan namelijk rimpels en huidplooien enzo. Je wordt dan een tachtigjarige met een hoofd vol donkere stippeltjes en stoppeltjes. Tegen die tijd krijg je mogelijk spijt van je getatoeëerde puntjes. Ook ben je dan misschien niet meer in staat, om zelf nog je haar te verven, door lichamelijk of geestelijke beperkingen.

Bovendien kan structureel gebruik van permanente haarverf mogelijk op lange termijn ziekten veroorzaken. Dat is mogelijk, doordat er telkens een kleine hoeveelheid van de chemische bestanddelen van de haarverf wordt opgenomen in het bloed, via de huid.

Hair Dyes and Cancer Risk
https://www.cancer.gov/about-cancer/...yes-fact-sheet

Laatst gewijzigd door theo sluis; 6 maart 2017 om 18:10
theo sluis is offline   Met citaat reageren