Los bericht bekijken
Oud 8 januari 2012, 21:30   #262
m91
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 december 2010
Berichten: 176
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Dreams Bekijk bericht
Ik sport. Altijd al gedaan. Volgende punt?

Waardeer advies overigs wel. Maar situatie gaat niet veranderen, mijn visie er op ook niet zolang mijn haar blijft uitvallen / slechter worden. Ik blijf mijn middelen verder wel gebruiken, is de enige gok die ik heb toch? Overigs, wat moet ik anders doen op een site als Haarweb?? Ben hier om mijn haar te behouden, en verbeteren van de situatie was sowieso een must. Kan wat negatief zijn, maar geloof me dat het niet voor niets is. Een simpele uitweg bestaat (voor mij) gewoon niet. Ieder zijn weg, toch?

Overigs ben ik het niet eens met de statement: het maakt niemand uit of je kalend bent of niet. Onzekere mensen zien jou graag als minder dan zichzelf. Tuurlijk zijn er ook mensen die het niet uit maakt, maar geloof niet dat je de meeste kan vertrouwen hier op. Sorry dat ik het moet zeggen... Zelfverzekerdheid telt het meeste in de samenleving. Een jungle is het daarbuiten.

Dit is mijn subjectieve mening. Mocht je zelf in een positiever daglicht staan moet je er misschien niet te veel van aantrekken. Heb je je haar niet nodig, is dat ok. Maar dan vraag ik me überhaupt af wat mensen op Haarweb te zoeken hebben.
Ik ben het met je eens. Ik zit ook erg met mijn haaruitval en doe er dan ook wat aan. Echter nu ik die haarwerkjes voor mijn inhammen draag zie ik later haarwerkjes als een goed alternatief als mijn haaruitval weer erger wordt. Desondanks probeer ik tot die tijd er alles aan te doen om mijn haaruitval te beperken en zolang mogelijk zoveel mogelijk eigen haar te blijven behouden.

Hoe mensen omgaan met hun haarproblemen is per persoon verschillend en wordt ook sterk bepaald door hoe zeker/onzeker iemand is. Het is dus helemaal geen schande om erg met je haaruitval te zitten. Uiteindelijk zijn er toch nog altijd oplossingen als een haarwerkje of een ht, en wie weet wat de toekomst nog allemaal brengt.

Je moet wel oppassen dat je haaruitval niet je leven gaat bepalen. Op het moment dat je, je haaruitval hebt geaccepteerd en bijv over gaat op een haarwerkje zul je spijt hebben van de jaren die je hebt vergooid door je negativisme. Zolang je alles eraan doet, maar je haaruitval blijft doorgaan kan je niks anders doen dan je erbij neer te leggen en een goed alternatief te zoeken. Als je dat niet kan zou ik naar een psycholoog gaan.
m91 is offline   Met citaat reageren