Discussie: zink
Los bericht bekijken
Oud 23 februari 2011, 11:39   #11
skydirk
skydirk
 
Geregistreerd: 8 februari 2006
Locatie: leuven
Berichten: 90
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chrissey Bekijk bericht
Ik vermoed te weten wat de oorzaak is: mijn immuunsysteem. Iets wat ook de oorzaak is van mijn areata.
Andere voeding is waarschijnlijk geen optie; ik eet genoeg (echt veel!!) en gevarieerd. De voeding wordt alleen onvoldoende opgenomen, reden onbekend.
Ik houd mijn haaruitval gewoon in de gaten -iets wat ik overigens al deed- en zie vanzelf of de zinksupplementen helpen.
en waarom probeer je dan ook is niet om elke dag 2000 iu VIT D3 te gebruiken. Na twee, drie maanden zie je of het iets helpt en het is bewezen dat de meeste mensen in NL en B E een vitamine D3 tekort hebben door te weinig zon. Het kost geen drol. In de multivitamines die je bij de apotheker koopt, zit veel te weinig vitamine D. Over vitamine D zijn vele nieuwe zaken ontdekt de laatste tijd. Zou ook een goede beschermer zijn tegen MS, darmkanker, prostaatkanker, enz.. Eigenlijk is het een soort van prohormoon. Ik kan je verschillende leveranciers geven waar ik als sportman mijn voedingssupplementen bestel. Bij mij is het ook een immuniteitsprobleem. Zink, magnesium, selenium, B13, arginine, andere aminozuren, enz.. Ik heb het ook allemaal uitgeprobeerd maar niets hielp. Wie niet waagt, blijft maagd.
skydirk is offline   Met citaat reageren