Los bericht bekijken
Oud 15 juli 2006, 00:23   #328
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DHTkiller
Jammer, ik was net van plan om zo'n apparaat aan te schaffen . Niettemin zijn de macrofoto's onderaan de pagina wel hoopgevend. Het gaat om de toename van de haren in een cirkel met een diameter van een centimeter, opp. bedraagt dan 0.785 cm²
Ja inderdaad, de oppervlakte van een cirkel van een diameter van 1 cm is 0,785 cm² (π.0,5²). De studies naar fina en duta zijn gedaan met een cirkel met diameter van 1 inch. 1 inch = 2,54 cm, de straal is dus 1,27 cm. De oppervlakte is dan dus 5,067 cm² (π.1,27², correct me if I'm wrong). Deze fina/duta-cirkel is dan dus 6,45 keer groter dan de lasercirkel (5,067/0,785). Toch?

Dan nu de hair counts van fina en duta:

Citaat:
This graph shows that after six month of treatment, the hair counts measured in a 1 inch diameter circle increased by about ~96 hairs with 0.5mg Dutasteride, compared to about ~72 hairs with 5mg Finasteride. The hair counts increased significantly with an increase in dosage with the biggest gain being ~108 hairs with a dose of 2.5mg Dutasteride.

[bron]
Als ik de gemiddelde netto hair count uitreken van de 5 macrofoto's op de lasercombsite, dan kom ik uit op 32 (41 + 37 + 31 + 28 + 23 / 5). Dit is echter in een cirkel die 6,45 keer kleiner is dan de fina/dutacirkel. Dus volgens mij kan ik dan die 32 vermenigvuldigen met 6,45 om een 'comparable unit' te krijgen, en dan kom ik uit op 206,4. Dat is nogal wat hoger dus dan de 96 van duta en de 72 van fina.

Hoewel ik geloof in de werking van de lasercomb, lijkt me dit niet kloppen. Maar wat doe ik fout? Kan iemand me daarop wijzen? Wat er sowieso fout gaat is dat ik de resultaten van verschillende studies met elkaar vergelijk, daarbij krijg je al vertekening doordat de onderzoeksomstandigheden niet exact gelijk zijn. Maar dat verklaart niet dit enorme verschil. Dus waar zit de fout in de berekening, waarde bèta's?
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren