Discussie: Succes met regime
Los bericht bekijken
Oud 17 juli 2017, 14:12   #1
ovdw
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 juni 2016
Berichten: 10
Geslacht:
Succes met regime

Beste lotgenoten,

ik weet niet zo goed waar ik deze thread moet plaatsen. Laat ik mij eerst even voorstellen. Sinds augustus 2015 ben ik een fervent lezer van dit forum en de vele internationale fora. Reden is dat mijn Norwoord 2 status flink achter uit leek te gaan: inhammen groter en hele haardos veel dunner, veel haarverlies. Ik was een noob en wist niks van haarverlies (inmiddels is dat wel ietsjes verbeterd na 2 jaar intensieve verdieping ).

Ik was destijds 25 jaar en wist al dit ik sinds mn 20e een echte NW2 was. Ik had er nooit veel aandacht aan gegeven. Echter zoals ik aangaf veranderde dat rond mn 25e nadat ik al langere tijd (ongemerkt) haarverlies kreeg. Echter kreeg ik steeds meer besef van hetgeen er aan de hand was. Haarverlies speelde ook een rol in de familie. Alarmbellen gingen af. Ik heb flink in de put gezeten door mijn haarverlies. Maar wilde mij er niet bij neer leggen.

De noob die ik was ben ik begonnen met natuurlijke shampoos in april 2015, dat moest mij gaan helpen! Dat was natuurlijk niet de oplossing bleek al snel. Haarverlies bleef doorgaan. In augustus ben ik dan ook begonnen met mesotherapie bij een kliniek. Dit hielp iets voor mijn bestaande haren bovenop (iets dikker), maar niet voor mijn haargrens. Ik heb zeker 12x een mesotherapie ondergaan (een hoop geld, in augustus 2016 laatste sessie). Ondertussen ben ik ook begonnen met het slikken van haarvitaminen (oktober 2015) en MSM (december 2015) om mijn haar wat dikker te krijgen en hopelijk wat hergroei. Dit hielp niet veel voor mijn haargrens. Ook kocht ik een laserhelm met 20 diodes en vooral LED lichtjes. Het gebruik hiervan ben ik gestopt na twee maanden. Het hielp weinig dacht ik en ik gebruikte het inconsistent.

In maart 2016 heb ik mij na heel lang inlezen en ervaringen van anderen toch gedurfd om over te gaan op medicatie. Ik was enorm bang voor de horrorverhalen die ik las (vooral over de sheddings en sneller verlopende haarverlies). Toch besloot ik de stap te wagen en online gelijk de zwaarste medicatie te bestellen: dutasteride. Ik begon deze medicatie 3x per week te slikken en een maandje later iedere dag. Mijn "goede" haren werden flink dikker en zag enigszins hergroei in mn haargrens (allemaal nieuwe haartjes). Echter kreeg ik na 6 maanden te maken met een shedding in mn inhammen en vooral mn temples. Ik schrok enorm en mn situatie leek verslechterd. Na een jaar was mn situatie ietsjes verbeterd ten opzichte van mijn beginsituatie in maart 2016.

Echter heb ik sinds maart 2017 een nieuwe laserhelm gekocht met 80 lasers. Ik voelde me verplicht om mijn ervaring hier te delen. Ik heb in die vier maanden (3-5x per week een sessie van 20 min) veel hergroei zien plaatsvinden. Ik zit nu op het niveau van toen ik 18 was NW 1,5) en meer hergroei lijkt op komst. Uiteraard houd ik er rekening mee dat ik nog steeds dutasteride slik (2x per week) en dat dat ook zeker zijn bijdrage levert of zou kunnen leveren aan deze resultaten.

Ik ben een oprechte forum gebruiker (al 2 jaar lid volgens mij, niet zo veel gepost). Ik wil ook niks aan de man brengen of verkopen. Ik wil ook niet beweren dat ik nu het ei heb uitgevonden en haarverlies tot het verleden behoort met mijn regime. Wel heb ik enorm veel vertrouwen in LLLT. Ik zal later een aantal studies posten (waarvan enkele zelfs een hergroei niveau laten zien van minimaal 1 klasse op Norwoodschaal voor alle gebruikers. Ik zelf ben helemaal overtuigd dat het werkt. Het is bovendien FDA cleared. Een laserkam of helmen met amper lasers en vooral diodes zijn weinig effectief. Ik denk dat daarom de aandacht van LLLT is weggeebd.

Daarnaast ben ik ook gelovig en heb ook zeker gebeden om hierin hulp te ontvangen. Voor mij zelf is dat absoluut de belangrijkste factor. Ik begrijp dat deze mening waarschijnlijk niet gedeeld wordt.

Deze post is vooral bedoeld om voor jullie lotgenoten LLLT te overwegen.

Als jullie vragen hebben dan hoor ik ze graag.

Mijn huidige regime:
-LLLT
-DUtasteride (2x per week)
-MSM poedervorm.
ovdw is offline   Met citaat reageren