Los bericht bekijken
Oud 18 juli 2019, 15:42   #247
Janneke100
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 juli 2018
Berichten: 86
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Willow Bekijk bericht
Ik heb het even opgezocht, ik ken het merk niet, maakt ook niet uit. Ik vertel je enkel zaken uit eigen ervaring en wat ik me ooit zelf heb laten vertellen en heb onderzocht. Het verschil zit hem enkel dat het bij de bio van biologisch gekweekte appelen komt, en die dingen bevatten dan net iets betere en/of sterkere voedingstoffen, wat de werking ervan natuurlijk alleen maar positiever maakt. Maar ik ben geen deskundige ofzo.


Met 'gewone' appelazijn ga je ook resultaat boeken. Misschien duurt het wat langer, ik weet niet. Werken zal het sowieso wel, geen zorgen. Wel geduld.


Ik zou je dan wel aanraden om er nu tijdens het begin heel gul mee te zijn en zelfs vooraf aan de wasbeurt je hoofdhuid mee in te masseren met het goedje (altijd verdund met water!). Sprayflesje opvullen en een handdoek rond je hals voor de drup tegen te houden en sprayen maar. Inmasseren, kwartiertje wachten en je haren wassen zoals gewoonlijk. Daarna een fles water mengen met ongeveer 1/8ste appelazijn en over je hoofd heen gieten. Zelf sta ik altijd voorovergebogen wanneer ik dit doe. Ik was me haren nooit onder de douche. Maar dat zijn details.



Vanaf je beterschap begint te merken doe je ofwel het één of het ander. Ik was mijn haren elke 2 dagen en de appelazijn doe ik tegenwoordig maar één keer per week, omdat het gezond is, niet omdat ik het nog nodig heb.


Het is een natuurlijk middel dat afgestemd is op de Ph van je huid, dus je kan niks verkeerd doen.



Ik drink het ook elke dag vermengd met water. Een goede vriendin van me had altijd ontstekingen (lichamelijk), en sinds ze dit doet gaat het veel beter met haar. Het is ook goed voor je gezicht en de rest van je huid, insektenbeten enz... Maar uhm, ik wijk af van het topic.


En nee, in appelazijn zit nooit alcohol. Laat je niet van de wijs brengen van het woord cider. Soms staat het omschreven als appelciderazijn en soms als appelazijn, maar het is één en hetzelfde goedje.
Bedankt Willow, k heb toch twee flessen mee laten brengen van AH, en daar staat biologische appelciderazijn op, dus ik heb nu iig het juiste middel. Ik ga je instructies opvolgen. Daar was ik dus even bang voor dat er alcohol in zou zitten want dat droogt erg uit, maar dat is niet het geval. Ik hou jullie op de hoogte. Ik zou wel heel blij zijn als die hoofdhuid in orde
zou komen. Dan neem ik ook maar elke dag een glaasje, vermengd met water in het kader van baadt het niet, schaden doet het zeker niet.
Janneke100 is offline   Met citaat reageren