Discussie: Hallo en vraag
Los bericht bekijken
Oud 23 januari 2017, 11:07   #3
CarlaBosman
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 oktober 2014
Berichten: 253
Geslacht:
Hallo Misnixni, welkom. Een heel moeilijke vraag die je stelt. Ik heb er ook mee geworsteld en ben er nog niet echt uit. De combinatie van tandproblemen en AA wordt online (vooral door Amerikanen) wel aangekaart, maar de bronnen zijn altijd dubieus. Solide informatie is vrijwel onmogelijk te krijgen, daarom laat ik het nu rusten.

Het immuunsysteem is complex en heeft te maken met het gehele lichaam (inclusief het brein en alles wat daar omgaat). Het is niet logisch dat het 'zo maar' van de kaart raakt. Daarom lijkt het bij AA zinvol om te zoeken naar een oorzaak, met natuurlijk de hoop om die te vinden en weg te nemen. Maar door die complexiteit en de vele verbanden waar de medische wetenschap nog veel te weinig van weet is zo'n zoektocht bijna nooit succesvol. Het resultaat is dat je steeds blijft zoeken en hopen, wat weer stress geeft, en de AA gaat zijn eigen gang (kan beter of slechter worden). Het spijt me dat ik geen beter nieuws heb. Natuurlijk blijf ik op de uitkijk, maar intussen gaat het/mijn leven gewoon verder.

Groetjes, Carla

Laatst gewijzigd door CarlaBosman; 23 januari 2017 om 11:08 Reden: typfoutje
CarlaBosman is offline   Met citaat reageren