Los bericht bekijken
Oud 6 september 2014, 20:38   #10
beertje1
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 september 2014
Berichten: 2
Geslacht:
Hai allemaal,

Ik ben 27 jaar en een half jaar geleden heb ik een eerste kale plek op mijn achterhoofd gekregen.
Ik dacht toen dat het eczeem was ( waar ik ook last van heb) en heb me er verder niet zo druk om gemaakt.
De plek is de laatste tijd steeds groter geworden maar in het midden groeit weer wat haar.
De afgelopen maand zijn er aan de voor en zijkant zomaar twee kale plekken bijgekomen die lastiger te camoufleren zijn en heb ik toch maar een afspraak bij de dermatoloog gemaakt.
Deze vertelde mij dat ik alopecia areata heb en schreef me vrij sterke medicijnen voor (die ook gebruikt worden bij mensen met beenmergtransplantatie' s etc.)
Met de medicijnen ben ik op dit moment gestopt omdat ik te veel rare bijwerkingen kreeg.

De afgelopen week heb ik me erg beroerd, verdrietig en onzeker gevoeld en ik merk dat ik liever thuis blijf dan de mensen opzoek.
Ik wil graag proberen om dit niet te veel mijn leven te laten beinvloeden en heb inmiddels een afspraak voor een haarwerk gemaakt.
Ook een gesprek met een praktijkondersteuner (ggz) is inmiddels gemaakt
Dit omdat het afgelopen jaar zeer heftig is geweest.

Zelf probeer ik altijd overal het positieve van in te zien maar na zoveel tegenslag is dat wel lastiger.
Ik hoop hier op het forum ook verhalen te lezen van mensen die er positief in staan.
beertje1 is offline   Met citaat reageren