Los bericht bekijken
Oud 21 juni 2007, 17:28   #59
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kaalofkammen Bekijk bericht
Kwam al surfende hier langs. Blijkbaar zitten hier veel mensen met het zelfde probleem als ik. (ik zet probleem bewust niet tussen aanhalingstekens)
Zie het niet echt als probleem, maar zou wel wat meer haar op m'n koppie willen.

Nu ik dit forum een beetje doorlees, zie ik allerlei afkortingen, stadia, cromosomen, blablabla. Ben voor de eerste keer een beetje aan 't kijken wat er aan mijn oprukkende kaalheid gedaan kan worden, maar heb dus absoluut geen verstand van alle klinische bewoordingen...

Mijn situatie (hoop dat jullie wat tips hebben): Ik: 34. Man. Blond. Kaalheid komt in de familie voor. Mijn oma begon op latere leeftijd kalend te worden (vanaf haar 50-60e), mijn vader vanaf 25 a 30 en ik dus ook. Begon al een beetje op m'n 17e (ofzo). Ik heb altijd al 'dun haar' gehad. Dus één enkele haar was al vanaf m'n geboorte vrij dun. Oma had te veel mannelijke hormonen (?). En zweette, net als m'n vader en ik vrij veel (schijnt daarmee te maken te hebben).

Pfff, volgens mij heb ik nu alles wat er (zijdelings) mee te maken heeft verteld. Hoop op een paar goeie reacties. En uiteraard ook wat tips qua middeltjes, medische oplossingen of -als helemaal nix helpt- gewoon een hoofdtransplantatie ;-)

Oja. Hoofd kaalscheren zou ik wel willen, maar daar krijg ik een behoorlijke hooligan-kop van...

Bedankt alvast voor reacties.

<PS webmasters: Heb ik dit bericht in de goede categorie gezet?? Zo niet, kunnen jullie het verplaatsen? Thnx>
Voor een eerste kennismaking zit je hier prima, maar voor antwoorden op vragen kun je beter een gerichte vraag stellen op het deel van Haarweb dat hiervoor het beste geschikt is.

Met vragen over middeltjes (bijvoorbeeld minoxidil) of medicatie (bijvoorbeeld finasteride) kun je terecht op het onderdeel medicijnen/haargroeimiddelen.

Er is ook een onderdeel voor haarimplantatie. Voor hoofdtransplantaties ken ik geen goede plek, behalve misschien onder 'overige ontwikkelingen'

In de rubrieke medicijnen/haargroeimiddelen vindt je overigens het haarwoordenboekje, DE bron van kennis op het Haarweb. Lees het eens door en bestudeer de regimes van mensen eens (onderaan hun berichten).

Welkom in ieder geval en ik hoop dat je hier iets van hulp of steun vindt!
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren