Los bericht bekijken
Oud 12 augustus 2021, 12:59   #38
PFS
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 november 2020
Berichten: 6
Geslacht:
Best FVDS, helaas gaat het nog steeds niet beter.

Ik ben inmiddels bij meerdere endocrinologen/andrologen/psychiaters geweest.

Gelukkig erkennen ze allemaal het probleem, de een in meerdere mate dan de ander, maar helaas is het mechanisme nog altijd onbekend. Het lijkt erop dat finasteride bij een kleine groep gebruikers centraal in de hersenen voor een biochemische verstoring zorgt waardoor er permanente schade ontstaat. Ongeacht de dosering en duur van behandeling, sommige post finasteride slachtoffers krijgen het zelfs na 1 tablet of topische behandeling Als ik dit geweten had had ik het nooit geprobeerd.
Hierdoor valt de volledige androgene drive, "zin om te leven" en emoties weg. Emoties zijn totaal vlak, dus geen positieve én geen negatieve emoties. Somber/depressief voel ik me niet. Sociale interactie/spanningen "voel" je ook totaal niet meer.
Hormonale therapieën zijn ook al uitvoerig geprobeerd zonder het gewenste resultaat.
Psychiaters geven ook aan dat het geen depressie is en zijn eventueel bereid om met dopamine agonisten te experimenteren. Echter is hier door veel PFS slachtoffers al uitvoerig zonder succes mee geëxperimenteerd.

Ik wil iedereen met klem afraden om finasteride te proberen. Als je pech hebt zijn je genetica zodanig dat je na 1 tablet je leven al verwoest.
Finasteride remt bijna volledig de omzetting van testosteron naar DHT en alle neurosteroiden die verder in deze cascade liggen. DHT heeft nog veel meer belangrijke juist gunstige effecten dan alleen haarverlies veroorzaken. Het is dus alsof je met een shotgun op een mug schiet.

Laatst gewijzigd door PFS; 12 augustus 2021 om 13:07
PFS is offline   Met citaat reageren