Los bericht bekijken
Oud 18 juli 2018, 20:30   #11
Reet
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 oktober 2012
Berichten: 1.310
Gel, pommades, shampoo etc. is hoe je je haar verzorgt. Als je merkt dat je haar achteruit is gegaan de afgelopen jaren dan heb je al een signaal binnen gekregen. Of het verder achteruit zal gaan en/of in welk tempo kan niemand hier zeggen. Ook op welke leeftijd je vader of opa wel of niet kalend is geworden zegt niet veel. Jij bent nu 26, ik was 21 dat ik met mijn strijd begon en ben zeer blij dat ik op die leeftijd zelf naar de dermatoloog ben gestapt. Het is aan jou om je een aantal dingen af te vragen. Zou je kunnen leven met minder haar? Zou je geld en moeite willen en kunnen investeren in haarbehoud? Zou je medicijnen willen gebruiken om vroegtijdige haarverdunning/kaalheid te remmen? Kijk, iedereen verliest haren gedurende een dag. Met gel of wax blijven die haren plakken aan je hoofd en als je je haren wast of spoelt dan komen al die haren in een keer los en dat kan ook een schrikeffect geven. Vragen of je dun of dik haar hebt aan anderen heeft geen nut. Een kale man zal zeggen dat je onwijs veel haar hebt en dat je nu zeker niets hoeft te vrezen. Iemand met een konijnenbontje op zn hoofd zal zeggen dat je echt dun haar hebt. Terwijl de waarheid ergens in het midden ligt. Check anders foto's van een tijdje terug tot aan nu om te kijken of je wat verandering ziet in de loop der tijd. Haarlijn, inhammen, kruin zijn wel de plekken die het eerst dunner worden bij mannelijke kaalheid. Dus stel je zelf een aantal vragen en ga op onderzoek uit. Hier kan moeilijk van foto's beoordeeld worden wat je het beste kunt doen. Succes!
Reet is offline   Met citaat reageren