Los bericht bekijken
Oud 15 augustus 2018, 20:34   #1
Gor
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 december 2016
Berichten: 10
Geslacht:
Telogeen effluvium en een haarwortelonderzoek?

Beste mensen,

Bij deze mijn verhaal. Hopelijk kan iemand mij wat advies geven.

Sinds 2 jaar verlies ik per dag meer dan 100 haren. In die 2 jaar zijn er ook geen nieuwe haren meer gegroeid, dus je kan je voorstellen dat het zeer dun is geworden.

Ik had altijd extreem veel en dik haar tot mijn onderrug. Als ik dat niet had dan was ik nu vast kaal, maar op een gegeven moment moet ik er vast aan gaan geloven :’(

Ik ben 3x naar een dermatoloog geweest, en die concludeerde telogeen effluvium. Elke keer zei ze: het stopt na 6 weken.. Inmiddels ben ik 2 jaar verder en is mijn leven volledig veranderd. Ik heb zelfs psychische hulp gehad omdat ik mezelf niet meer herkende kwa gedrag.

Ook heb ik een tijd een gezond dieet gevolgd, dat hielp niet. Ik gebruik vitaminepillen en ik heb veel geld gespendeerd aan amenixilkuren. Uit mijn bloedonderzoek kwam ook niks uit.

Ik heb gevraagd naar een haarwortelonderzoek, maar er werd me gezegd dat dit geen nut heeft bij mij. Nu twijfel ik of dat zo is want ik weet 100% zeker dat er wat mis is. Mijn hoofdhuid doet ook heel erg pijn en het brand en jeukt vaak. Het wordt ook snel vettig met een zure geur.

Oja de rechter zijkant is 1 en al hoofdhuid inmiddels en de rest is ook gewoon heel dun geworden. Ik twijfel nu zelfs of het wel telogeen effluvium is :/

Heb ik echt niks aan een haarwortelonderzoek? Wie heeft dit laten doen bij telogeen effluvium? Kreeg je er meer duidelijkheid door?

Slecht nieuws is ook nieuws, als ik maar duidelijkheid heb :-(

Hopelijk hoor ik iets van iemand!

Liefs, G
Gor is offline   Met citaat reageren