Los bericht bekijken
Oud 12 december 2017, 14:26   #16
Hairon
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 juli 2010
Berichten: 38
Afgelopen woensdag heb ik mijn haartransplantatie gehad bij Kliniek Veldhoven. Het is nu dag 6 na mijn behandeling. Hieronder een verslag van de dag van behandeling.

Om 8.00u werd ik verwacht en aangezien het voor mij een stukje rijden was, had ik overnacht bij een hotel in de buurt. Na aankomst werden er allereerst foto's gemaakt van mijn "huidige" situatie en werden de lijnen getekend zoals de grafts zouden worden geïmplementeerd. Hier waren we het vrij snel over eens en zo kon ik door naar de wasbak om het grootste gedeelte van mijn haar er af te scheren. Dit was voor mij persoonlijk een rare gewaarwording, omdat ik nog nooit mijn hoofd had gemillimeterd. Ik heb wel even in de spiegel gekeken, maar ook met het idee dat dit alles nu eenmaal nodig is om tot het eindresultaat te kunnen komen.

Hierna ben ik naar de behandelkamer gewandeld, waar een zeer aardig en vriendelijk team mij stond op te wachten. Na 2 paracetamol en een pil om rustig te worden, werden de verdovingen gezet en konden de grafts uit mijn donorgebied worden gehaald. Na zo'n 2 uur was dit gebeurd. Er zouden zo'n 1700 grafts uit mijn donorgebied worden gehaald, maar blijkbaar waren ze zo enthousiast bezig dat dit er uiteindelijk zo'n 2050 zijn geworden. Er zaten 800 1tjes, 900 2tjes en 300 3tjes tussen. Totaal dus zo'n 3500 haren. Nog voor de lunch werden de gaatjes in mijn transplantatiegebied gemaakt.

Na een korte lunch werd er gestart met het terugplaatsen van de grafts in het transplantatiegebied. Dit was nog een iets langere zit/lig dan ik had verwacht. Even voor 15.00u was het klaar en om 15.30u stond ik na de instructie voor de nazorg weer buiten op de stoep.

Al met al is de behandeling me erg meegevallen. Ik was niet echt zenuwachtig of vol met spanning; ik voelde me ook vrij rustig.

De eerste dagen zijn nu gelukkig voorbij. Het slapen viel wel even tegen, je merkt toch dat je constant alert bent. Gelukkig ben ik deze dagen vrij dus hoef ik overdag niks te doen en kan ik rustig aan doen. Ik heb verder tot nu helemaal geen last gehad van bijwerkingen of pijntjes.
De foto's (zie mijn albums) laten denk ik ook zien dat alles goed aan het herstellen is.

Ik hou jullie op de hoogte!
Hairon is offline   Met citaat reageren