Los bericht bekijken
Oud 21 juni 2017, 09:24   #4
nicolaasdk
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 februari 2017
Berichten: 750
Geslacht:
Je geeft een prachtige uiteenzetting van je ervaringen, echt overzichtelijk gedaan, waarvoor je mijn complimenten krijgt. Maar ik snap niet dat iemand met gezond verstand de Finasteride voorafgaand aan de 2e lijns zorg (Uroloog) niet even staakt om te kijken of dit de klachten met betrekking tot je seksuele fysiologie verminderen. Je bent een gezond persoon met een goed verstand. Je zou je toch kunnen bedenken dat je klachten zijn geassocieerd met het gebruik van Finasteride?

Daarnaast ga je rustig door met de Finasteride terwijl je in de diagnostische molen zit, zogenaamd voor de wetenschap. Ik vind het behoorlijk naïef moet ik zeggen. Hoe belangrijk is je gezondheid als je zo ondoordacht doorzet met je huidige medicamenteuze beleid, terwijl je seksueel functioneren significant is beperkt?

Desalniettemin hoop ik dat je klachten minderen. Je zou je eens kunnen verdiepen in het biopsychosociaal model. Dit is een model dat de integratie van een klacht beschrijft als som van multicausale elementen.

Voor de andere lezers op dit forum met soortgelijke problemen; start Finasteride op samen met je huisarts. Hou jezelf goed in de gaten en blijf niet doorsudderen met mogelijke bijwerkingen van de middelen die je gebruikt. Elk middel kent zijn toxiciteit, maar de incidentie van toxiciteit verschilt per persoon.

Gr Nicolaas

Laatst gewijzigd door nicolaasdk; 21 juni 2017 om 09:26
nicolaasdk is offline   Met citaat reageren