Los bericht bekijken
Oud 22 juni 2017, 21:02   #9
Astronaut
HaarWeb lid
 
Astronaut's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juni 2017
Berichten: 12
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nicolaasdk Bekijk bericht
Daarnaast ga je rustig door met de Finasteride terwijl je in de diagnostische molen zit, zogenaamd voor de wetenschap. Ik vind het behoorlijk naïef moet ik zeggen. Hoe belangrijk is je gezondheid als je zo ondoordacht doorzet met je huidige medicamenteuze beleid, terwijl je seksueel functioneren significant is beperkt?
Dit vind ik zelf nou nog wel te rechtvaardigen. Ik heb lang getwijfeld of ik de problemen niet inbeeldde en ik wou wel eens weten of een dokter objectief kon vaststellen of er iets beschadigd is. Omdat ik bezorgd was dat mijn klachten misschien niet sterk genoeg waren om iets te vinden, wou ik de klachten niet vlak voor het onderzoek afzwakken door te stoppen met finasteride. Wat betreft gezondheidsschade maakt het vast niet uit of je het spul nou 11 jaar of 11,25 jaar gebruikt.


Wel vind ik het nu nogal dom dat ik niet jaren eerder ben gestopt. Ik wou heel lang gewoon niet geloven dat ik geleidelijk toenemende klachten heb. (Het gaat hierbij echt om die woordjes "geleidelijk toenemend". Als het constant 30% verlies van potentie was dan was ik bereid geweest dat te accepteren in ruil voor de voordelen.) De belangrijkste overwegingen waren: aanvankelijke afwezigheid van wetenschappelijk bewijs, besef dat er een leeftijdseffect is, bemoedigende ervaringen dat klachten verminderen bij onderbrekingen en het gewoon niet kwijt willen van de voordelen. Ik had de dosis wel gehalveerd naar 0,5 mg (slechts 1/10e van Proscar gebruikers) maar ik had de klachten van mijn lichaam veel eerder veel serieuzer moeten nemen.

Laatst gewijzigd door Astronaut; 22 juni 2017 om 22:00
Astronaut is offline   Met citaat reageren