Los bericht bekijken
Oud 25 juni 2017, 08:39   #15
Rosenkavalier
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 maart 2005
Berichten: 4
Na veel zoeken over finasteride en bijwerkingen kwam ik hier terecht. Ik ben zelf een tijd aan het worstelen met verschijnselen die ik niet kan verklaren en bij toeval kwam ik informatie tegen waar verband met finasteridegebruik gemaakt kan worden.
Ik gebruik nu meer dan 15 jaar finasteride tegen haaruitval. Van de korte termijn bijwerkingen die destijds genoemd werden, heb ik nooit last gehad. Dus geen verminderd libido of erectiestoornissen. En nog steeds heb ik die niet. Maar wat ik wel heb is, en dit is het meest kwalijke, een depressie die langzamerhand steeds erger lijkt te worden. Zelf had ik nooit het verband gezocht tussen finasteride en mentale problemen, maar ik lees dit nu regelmatig. Daarnaast heb ik ook verminderde zaadproductie, dunner wordende huid en droge ogen, zoals ik net lees. Dit kunnen natuurlijk ook leeftijdsverschijnselen zijn, maar omdat ze genoemd worden, valt het me wel op.
Wat ik absoluut niet heb is verminderd libido, integendeel. Mijn libido is over de top, wellicht zelfs te veel.
Ik denk wel haast dat ik moet stoppen met finasteride, maar wilde dit eerst met een arts bespreken. Ik heb geen idee of m'n klachten hiermee zullen afnemen, vooral na zo lang gebruikt te hebben.
Hebben jullie ervaringen met het verloop van het stoppen van finasteride?
Rosenkavalier is offline   Met citaat reageren