Los bericht bekijken
Oud 22 november 2016, 21:39   #48
Dipje_28
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 november 2016
Berichten: 11
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CarlaBosman Bekijk bericht
Graag gedaan hoor, ik hoop dat je er iets aan hebt.



*slaat virtuele arm om Dipje*



Dat weet ik wel zeker, dat dat daardoor komt. Zo'n prachtig duur haarwerk als jij hebt, dat kan alleen iemand herkennen die zelf ervaring heeft. Tenzij je het achterstevoren opzet natuurlijk Ik stond een keer in een winkel in Spanje met mijn vriend en we werden geholpen door een oudere vrouw met een pruik op. Dat ding was versleten, je keek er dwars doorheen, het zat scheef, onnatuurlijke kleur, echt vreselijk. Vraag ik later aan mijn vriend: zag je dat, wat een afschuwelijke pruik ze op had? Zegt hij: Pruik? Niks gezien. Ik lette er niet op. Terwijl hij altijd goed naar alles kijkt hoor, hij is echt geen blinde kip.

Klopt, heel herkenbaar. Als ik iets zie wat voor mij erg opvalt, ziet mijn vriend het 9 van de 10 keer ook niet. Terwijl hij ook behoorlijk kritisch is.
Misschien zien wij de dingen toch wat sneller omdat we er zo mee bezig zijn.


Maar dan nog nog. Stel je voor, je loopt op straat, iemand kijkt naar jou en denkt: die vrouw heeft een pruik op. En dan natuurlijk meteen een mening erover, zo zijn we dan ook wel weer. Dus: mooi, lelijk, zielig, leuk, stom, gaaf, wat dan ook. Intussen ben jij al weer lang doorgelopen, je weet van niks en ziet die persoon nooit meer terug. Wat is dan je probleem?

Je hebt helemaal gelijk, en ik zou willen dat ik zo kon denken. Maar ik vind het vreselijk dat ik een pruik moet dragen, mijn uiterlijk is altijd heel erg belangrijk geweest voor me, en dat ben ik voor mijn gevoel nu aan het verliezen. Hopelijk komt dit ooit weer terug..


Dat is jouw probleem. Een rotprobleem ook, dat je leven verziekt. Ik zou je aanraden hier hulp mee te zoeken, en snel ook, des te sneller ben je er vanaf. Dit is toch geen leven zo?

Nee, dit is zeker geen leven zo. Voel me ook doodongelukkig. Maar ik heb hulp gezocht dus ik hoop dat dit me gaat helpen.


Precies, het zit er diep in en zonder hulp kom je daar niet makkelijk vanaf.



Vreselijk meid. En je hebt zo hard gewerkt en zo je best gedaan. Echt, je verdient beter. En als je je zelf beter gaat voelen, niet meer schuldig en beschaamd, zal je merken dat dat haarwerk helemaal niet zo'n drama meer is. Het is vast prachtig.

Lieve woorden, dankjewel. Krijg ook niks anders dan complimentjes, en dan nog zo onzeker en rot in je vel zitten. Stom eigenlijk he... Maar een vriendin zei ooit tegen me; het maakt niet uit hoe groot of hoe klein je probleem is, als jouw probleem erg is voor jezelf dan is dat zo.



Is het ook, en ik ben echt blij voor je dat je zo'n fijne relatie met hem hebt. Nu nog met je zelf! Omdat je het waard bent! Veel sterkte meid.
Ze zeggen dat je iemand anders niet gelukkig kan maken als je jezelf niet gelukkig kan maken. Maar toch is hij al bijna 12 jaar bij me, dus dat wil gelukkig veel zeggen
Dipje_28 is offline   Met citaat reageren