Discussie: Ik ga voor MHP!
Los bericht bekijken
Oud 21 november 2017, 12:12   #1
Hanneke49
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 september 2017
Berichten: 53
Geslacht:
Ik ga voor MHP!

Hallo dames.
Al 30 jaar heb ik AGA. Ben nu 60, en het is al een poosje redelijk stabiel. Ik voeg een foto bij van de situatie nu. Ben 30 jaar geleden info wezen inwinnen over transplantatie, was toen nog vrij nieuw en prijzig, er werd gesproken over 20.000 gulden! Dat was niet weggelegd voor mij, dus heb ik t proberen los te laten. In de loop vd jaren werd het wel erger en had ik er wisselend wel/niet veel moeite mee. Vorige maanden dacht ik: en nu ga ik onderzoeken wat wel/niet mogelijk, en dan neem ik definitief een beslissing . Haarwerk is voor mij geen optie. Ik wandel en fiets graag als t flink waait, bovendien heb ik t al gauw erg warm. Ben bij een kliniek geweest voor info over transplantie. De praatjes waren me veel te glad, en er werd FUT aangeraden ipv FUE, terwijl ik overal lees dat t eigenlijk andersom zou moeten zijn. Ook heb ik daar de MHP geopperd, maar dat werd weggewuifd als niet mogelijk voor mij omdat ik grijs word. Ik had al zoveel gelezen op internet, dat ik wist datdat onzin was, maar heb mn mond maar gehouden. Het voelde sowieso niet goed daar, maar de afstand was niet ver, en ik wilde gewoon een gesprek bij een kliniek. Transplantatie ga ik dus niet doen. Ik vind het te ingrijpend, resultaat is nog af te wachten. En ik ken mezelf :sta dan elke dag voor de spiegel, en ik wil niet dat het een obsessie word!
Daarna contact gezocht met BCN. Opgegeven voor open, en werd meteen gebeld. Dat het beter was om als vrouw zijnde een consult te doen. Op de open dag komen bijna geen vrouwen, en bovendien is er niet heel tijd voor je. Vond ik heel netjes. Ben voor een consult geweest, en alles werd heel rustig en duidelijk en vriendelijk uitgelegd. We voelden ons op ons gemak (mijn partner was mee), en serieus genomen. Hoefde niet meteen een beslissing te nemen, maar heb het wel gedaan. Evengoed zou het pas definitief zijn na betaling, dus die bedenktijd was er toch wel. Maandag is mijn eerste behandeling, en al vind ik het toch best spannend, ik heb er zin in!
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg 30F9C10B-BE89-4BEA-956B-C6A15E3A4BFA.jpg‎ (153,5 KB, 158x gelezen)
Hanneke49 is offline   Met citaat reageren