Los bericht bekijken
Oud 6 januari 2018, 18:31   #1
skullcrack
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 augustus 2017
Berichten: 121
Geslacht:
3 januari FUE-CT behandeling HWI 2800 grafts inhammen en haarlijn

Hallo mensen,

2 januari vertrok ik vanuit Zaventem airport richting istanbul. De reis ging voorspoedig, op het vliegveld in Istanbul werd ik opgewacht door een vriendelijke meneer vervolgens werd ik afgezet bij het florence nightingale ziekenhuis in Istanbul.

Aangekomen in het prachtige florence nightingale ziekenhuis werd er bloed afgenomen. Dit was een bloedonderzoek om te controleren of ik bepaalde ziektes zou hebben. Nadat er bloed was afgenomen werd ik afgezet in het Hilton Doubletree hotel. Dit is overigens een uitstekend hotel.

3 januari werd ik om half 10 opgehaald bij het hotel, een kwartiertje later was ik aangekomen bij het ziekenhuis. Nadat ik was aangekomen in het ziekenhuis werd heb ik het resterende bedrag betaald en samen met de dokter de haarlijn bepaald.

10:30 start behandeling: We zijn begonnen met het verdoven van het donorgebied. Dit werd gedaan met 17 spuiten, deze zijn erg pijnlijk! Het is tevens ook mogelijk om een pijnloze manier van verdoven toe te laten dit kost je dan €250.

Nadat het donorgebied verdoofd is werden de grafts eruit gehaald. Bij het intakegesprek in Vlaardingen werd er verteld dat er 2000-2200 grafts nodig zouden zijn. Uiteindelijk zijn er 2800 grafts eruitgehaald. Dit vond ik erg gul en aangezien ik een sterke donor heb zou dit ook geen risico met zich meebrengen voor een eventuele volgende haartransplantaties.

Nadat de 2800 grafts eruit zijn gehaald, werd het gebied waar de geplanteerd haren komen te zitten verdoofd. Op de inhammen en de nieuwe haarlijn hebben ze 8 spuiten gebruikt om dit te verdoven. Dit was tevens weer zeer pijnlijk.

Nadat de verdovingsspuiten gezet zijn was het etenstijd naar mijn idee was dit rond half 2. De lunchpauze was een halfuurtje hier heb ik even rustig kunnen bijkomen.

Nadat de lunchpauze voorbij was heeft de dokter nieuwe kanalen geopend waar de grafts in worden geplaatst. De dokter heeft de nieuwe kanalen geopend d.m.v sneetjes te maken in het gebied waar de nieuwe haartjes komen te zitten.

Om kwart over 3 werd er begonnen met het implanteren van de grafts. Dit werd gedaan door 2 verpleegsters en 1 verpleger. Dit was een ervaren team, er werd vlot gewerkt en het automatisme spatte er vanaf. Er was spraken van een erg ontspannende sfeer.

Om 6 uur waren de 2800 nieuwe grafts geplanteerd en hiermee was de behandeling afgelopen.

Ik zal deze post bijhouden met foto's als er vragen zijn zal ik ze beantwoorden. Ook ben ik benieuwd naar jullie meningen
skullcrack is offline   Met citaat reageren