Los bericht bekijken
Oud 21 maart 2014, 22:24   #6
Angelique_
Alopecia Areata
 
Geregistreerd: 21 maart 2014
Berichten: 1
Geslacht:
Hallo mijn naam is Angelique en ik ben 25 jaar.

Ik heb sinds de leeftijd van 12 jaar Alopecia Areata. Toen wist ik nog niet wat de naam was van deze ziekte maar had ik hier en daar kale plekjes op mijn hoofd, in mijn nek. Het groeide vanzelf weer dicht dus ik dacht er niet aan. Toen kon ik nog variëren met mijn haar. (van zeer lang tot zeer kort) Sinds 2007 kwamen de plekken terug en hoe! Grote kale plek vlak bij mijn linkeroor totaan mijn nek en het breidde uit. Toen kreeg het beestje een naam, namelijk Alopecia Areata. Het zou vanzelf beter worden aldus de huisarts. Ik ben vorig jaar nogmaals naar de huisarts geweest met de vraag of er niets aan gedaan kon worden. Ik kreeg steeds meer plekken, de grote plek was uitgebreid tot boven mijn oor. Ik kreeg te horen dat er niets aan gedaan kon worden. Tot nu toe zie ik alleen maar kale plekken bij komen. Nu aan beide kanten van mijn slaap (iets voor de oren) tot een lange streep naar achteren toe, bovenop zie ik ook kleine plekken ontstaan. De grote plek is zich nu aan het herstellen.

Zorgen heb ik mij nooit gemaakt aangezien ik het nog redelijk goed kon bedekken. Maar nu begin ik mij wel zorgen te maken en moet ik eerlijk zeggen, ben ik deze ziekte ook vooral beu. Ik draag mijn haren lang, voor een aantal jaar al, en ik kan ook niets anders lijkt het wel.

Ik hoop dat ik op deze forum lotgenoten tref om verhalen uit te wisselen en tips.
Angelique_ is offline   Met citaat reageren