Los bericht bekijken
Oud 1 juli 2004, 17:48   #20
jennifer
jennifer
 
jennifer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juni 2004
Locatie: Friesland
Berichten: 178
Beste Elena,

Bij mij is de haaruitval ook diffuus. Waarschijnlijk A.Androgenetica, Volgende week weet ik het zeker, na de uitslag van een hormoon- en bloedtest. Wanneer dat allemaal goed is, dan ben ik verder dus gezond en blijft dit als enige mogelijkheid over . Bij mij is het een jaar geleden begonnen na het stoppen met de pil. Het zit voorzover ik weet niet bij mij in de familie, dus vraag ik me af hoe ik er aan kom. Dat je er niet weer af komt wordt me langzamerhand wel duidelijk.
M'n haar blijf gewoon flink uitvallen vooral tijdens het wassen en wanneer ik het daarna uitborstel, toch gauw zo'n 300 haren. Het hangt als een zwaard van damocles boven je hoofd; wanneer ben ik echt kaal? Ik heb nog wel wenkbrauwen en wimpers. Tussen m'n haar zitten ook heel veel korte haren, verspreid over m'n hele hoofd.
Ik probeer er niet steeds aan te denken om niet in paniek te raken, maar dat valt (nu) nog niet mee. Ik ben nu 48 jaar en hou mezelf maar voor de gek door te denken dat het de overgang wel zal zijn.
Misschien heb je iets aan dit verhaal?

Groeten , Jennifer
__________________
de mens lijdt het meest door het lijden dat hij vreest

Wapens in deze strijd:
1 x dgs 1 tabl. 50 mg spironolacton sinds okt 2004
2x dgs 1 capsule phyto-soya
2x dgs 2 kopjes rooibos/brandnetel/of groene thee
1x dgs 1 eetl. lijnzaadolie
af en toe extra vit. C / E
jennifer is offline   Met citaat reageren