Los bericht bekijken
Oud 10 december 2020, 10:13   #7
FueGenix
Dr. M. Ahmad
 
FueGenix's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2020
Berichten: 173
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door minten Bekijk bericht
Fuegenix, valt me op dat je in diverse topics orale minoxidil aan het pushen bent. Verder prima hoor, maar zo ver ik weet niet echt wetenschapenlijk gefundeerd, behalve voor mensen die topische minox niet kunnen verdragen. Werking is vergelijkbaar, bijwerkingen verschillen wel iets (overbeharing op andere plekken op je lichaam van orale minox, ouch; daarnaast het hele bloeddruk verlagende verhaal). Waarom zou je aanraden iets te slikken en door je hele lichaam laten gaan als je het net zo goed gericht kan smeren?
Minten jongen. Pushen? lees eens goed mijn post. Ik heb het maar 2 keer genoemd.

Ik ben er niks mee als iemand orale minoxidil gebruikt, topicaal of het bij wijze van opdrinkt. Daarnaast geef ik aan dat hij anders toch gewoon topicale minoxidil moet overwegen. Topicaal heeft altijd de voorkeur. (En dan niet bestellen bij een kliniek, want dan betaal je 2x meer omdat het zogenaamd op maat gemaakt is.)

Waarom ik het toch adviseer als je het ook gericht kunt aanbrengen? Omdat topicstarter aangeeft niet iets met sprays of flacons te willen.

De dosering voor als bloeddrukverlagend middel is 10 - 80 mg. Voor alopecia (geinduceerd door verschillende oorzaken) wordt 0,25 - 5 mg gebruikt. Hierbij zijn de bijwerkingen die jij noemt ongewoon.

Laatst gewijzigd door FueGenix; 10 december 2020 om 13:39
FueGenix is offline   Met citaat reageren