Los bericht bekijken
Oud 10 september 2020, 12:26   #14
aloy94
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 juni 2020
Berichten: 24
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Negan Bekijk bericht
Daarom raad ik ook altijd aan de essengen 6, 1 x per dag te gebruiken. En sommige hebben enorme baat bij bv 4 dagen 1x per dag en 3 dagen 2 x. Met dermarollen zou ik sowieso niet gelijk beginnen. Kan een latere toevoeging zijn.

Microdosen of een lagere frequentie (om de dag bijv.) geniet ook mijn voorkeur. Vandaar dat ik Essengen-F heb gekozen. Dan kan ik daarmee met de dosering/het aantal keer per week aanbrengen spelen, terwijl ik minox gewoon iedere ochtend en avond kan blijven aanbrengen (zoals bij minox ook bedoeld is).

Ik ben aanvankelijk met alleen minox en dermarollen begonnen, o.a. vanwege dit onderzoek: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3746236/
Conclusion:
Dermaroller along with Minoxidil treated group was statistically superior to Minoxidil treated group in promoting hair growth in men with AGA for all 3 primary efficacy measures of hair growth. Microneedling is a safe and a promising tool in hair stimulation and also is useful to treat hair loss refractory to Minoxidil therapy.

Ik heb pas later, na welbewuste overweging, topische fina toegevoegd aan dat regime. Dermarollen ben ik erbij blijven doen. In mijn optiek geldt: Minox + dermarollen = stimuleren nieuwe haargroei, en topische fina = behoud van huidig haar vanwege tegenhouden DHT.
aloy94 is offline   Met citaat reageren