Los bericht bekijken
Oud 1 maart 2008, 16:20   #59
Marte
HaarWeb lid
 
Marte's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2005
Locatie: Leuven
Berichten: 905
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Liesje22 Bekijk bericht
Wat gebeurt er dan als het teveel warmte heeft gekregen? Werkt het dan niet? Ik dacht juist dat het beter was, dat er meer joule werd gebruikt.. en als je wat voelt dan moet het zn werking toch wel doen? Want vorige voelde ik bijna niks en was het resultaat ook nihil...

wat vreemd, wanneer ik indertijd "onder de laser ging", werd er onmiddellijk achter de laser(waar de laser de huid geraakt had) een koelapparaat(hetgeen ijskoude lucht op je huid blies om zo de huid af te laten koelen) aangebracht. Hoe vreemd dat dit tegenwoordig enkel met ijspacks en dergelijke gebeurt??? Ik weet namelijk dat mijn behandelaar indertijd al waarschuwde voor praktijken waarbij enkel ijspacks gebruikt werden, of helemaal neit gekoeld werd, aangezien die nooit volledig het effect van het koelapparaat konden evenaren, en dus veel meer, sneller en gemakkelijker brandwonden en blijvende schade veroorzaken????

Waarom wordt dit dan tegenwoordig wel gedaan??? Of heb ik in de evolutie van nieuwere lasers en dergelijke apparaten van de laatste jaren iets gemist???

Eh, liesje; bij oververhitting van de huid(wat kan optreden bij hoge instelling en achteraf niet koelen) kun je risico(s lopen op schade aan de pigmentatie(waardoor er een soort van depigmentatie kan optreden) van de huid en brandwonden. Maar het is idd zo dat bij mensen waarbij de lage joules niet werken, vaak wat hoger gezet wordt. Het kan zijn, maar ben daar neit zeker van, hoe hoger hoe meer risico op verbranden, of klopt dit niet, hannakr(aangezien het ook met golflengtes te maken heeft, en de combinatie hiervoor kan zorgen)??? Hoe dan ook moet er altijd gekoeld worden, om de risico's te beperken!!! Ik zou dus erg uitkijken liesje, want de schade kan werkelijk serieus zijn. (Dit bedoelde ik dus met uitkijken dat laserbehandelingen juist gegeven worden, met juiste voor- en nazorg)

Hoe ist nu met je huid???

xxx marte
Marte is offline   Met citaat reageren