Discussie: Grijs haar
Los bericht bekijken
Oud 1 april 2005, 19:17   #24
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Voor zover ik weet bestaat er geen middel tegen grijs haar, waarmee je haar weer terugkleurt naar je natuurlijke haarkleur. Je bent dan toch aangewezen op een cosmetische aanpak, namelijk haarkleuring.

Grijs haar kan ook door stress worden veroorzaakt, maar dat is altijd tijdelijk. Wanneer men dan weer tot rust gekomen is, verdwijnen de grijze haren weer.

Ik neem aan dat het bij jou gewoon erfelijke grijze haren zijn en je ze dus niet meer automatisch kwijtraakt.

Dat je nog maar 24 bent zegt echt helemaal niets. Het is een erfelijkheidskwestie en het is verkeerd om te denken dat alleen stokoude mensen grijs haar kunnen krijgen/hebben. Ik zelf ben nu 23 en ook al een aantal grijze haartjes aan de zijkanten, die alleen maar toenemen. Het kan ook niet anders, gezien het feit dat mijn beide ouders in het begin van de 20 al grijze haren kregen en tegen het einde van die 20er jaren al echt grijs waren aan de zijkanten. En het komt verder ook veel voor in mijn familie.

Dus het is of accepteren, of verven .

Toen ik het echt vorig jaar ontdekte, of dat het mij op ging vallen, raakte ik wat in paniek. Ik dacht: "oh neeeeee, ik word grijs." Maar nu interesseert het mij geen ene zak meer. En sterker nog, ik vind het wel mooi . Op mijn 35ste geheel grijs zijn, is voor mij totaal geen punt.
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren