Los bericht bekijken
Oud 24 oktober 2014, 23:02   #1
wesley1982
HaarWeb lid
 
wesley1982's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2008
Locatie: oostvlaanderen, belgie
Berichten: 2.960
Geslacht:
RU58841 + AHK-CU creme maken

Op vraag van mensen een tutorial hoe ik mijn topical voor mezelf maak :

DISCLAIMER : DIT IS EEN OVERZICHT HOE IK MIJN TOPICALS MAAK VOOR MIJZELF , MIJ NADOEN DOE JE UITERAARD OP VOLLEDIG EIGEN RISICO EN
EIGEN VERANTWOORDELIJKHEID , IK BEN DUS NERGENS VERANTWOORDELIJK VOOR

Goed na die formaliteiten , ziehier hoe ik mijn topical maak :

Eerst en vooral moet je een potje of cosmetica potje zoeken waarin je de gemaakte creme kan opslaan , liefst iets waarmee je heel precies kan doseren...

Voor mijn project heb ik hier nog een potje creme staan van het kruidvat for men merk , namelijk de oogcreme welk een 15ml potje is met handig mini pompje erop...
Mensen dat een gewoon potje nemen mogen de stap hieronder overslaan

Hack cosmetica potje met pompje :



Haal het pompdopje af het potje bovenaan , en steek heel voorzichtig met een mespunt tussen de 2 geperste kanten bovenaan
( veel potjes zijn enkel op elkaar geperst en mits wat proberen kan je deze terug losmaken )
wees zeer voorzichtig met je mes , want na wat druk zetten kan het potje losspringen , dat je jezelf niet snijdt per ongeluk , in mijn geval lag de keuken
vol creme toen het er plots afspringde , mijn potje was nog niet leeg , ik heb het na openen leeggemaakt...


Zo ziet er alles uit netjes leeggemaakt :



Voor de creme kies ik voor de phlojel , deze is uitstekend om meds diep in de huid te brengen , gezien de halfwaarde van ru in het bloed vormt dit niet echt
een probleem voor sides , zolang de ru maar diep genoeg kan gaan zodat het probleemloos kan hechten aan de haarfollikel-receptor
hier gaan we dus 14 mg phlojel creme afwegen en in een mengpotje doen...



Volgende stap : ru poeder hoeveelheid berekenen en afwegen op de scale...
hier gaan we 9% uitrekenen , dus 90 mg poeder per 1 ml creme , effe rekenen : 90 x 14ml = 1260 mg ru poeder nodig..



Meng heel langzaam beetje bij beetje het poeder bij de creme en maak een goed doorroerende beweging met een lepel of andere gereedschap , het
doel is om het poeder heel goed opgelost te krijgen in de creme , maak een schurende beweging met de lepel om het poeder zo goed mogelijk opgelost te
krijgen, hou rekening ermee hoe hoger je % je wil hanteren hoe meer poeder er opgelost moet worden in dezelfde hoeveelheid creme... en duurt
het langer om het goed opgelost te krijgen



Nu gaan we de ahk-cu poeder berekenen en afwegen op de scale :
we gaan 8% berekenen : 80mg x 14ml = 1120mg ahk-cu



Meng het poeder er rustig bij de creme , de phlojel gaat hierdoor net iets dunner worden wat net goed is om beter te werken met het pompje in het potje
het gaat eruit zien alsof je paar smurfen in de blender stopte



Hier heb ik netjes alle creme in het potje gedaan , schraap de restjes van de creme eruit met je vinger en krap deze eraf in het potje met behulp van een lepeltje...
ik had het berekend op 14ml gezien er 15ml op het potje stond, maar het leek erop dat mischien 15ml net haalbaar was

__________________
REGIME:
topical
:
-
minox 5% kirkland (10 en 15% geven geen extra boost)
- ru58841
- cb
- ahkcu
Schampoo's:
- redken scalp relief
- alpecin c1 cafeine
Suplementen:
- dutasteride (avodart) 1x dag (01-02-08)
- kelp & visolie caps
- msm 5000mg / biotine / silicium
apparaten:
- 1x dag 5min elektrische acupunctuur
- 3x week laserhelm 200 diodes 900mw
Situatie:
- 2725 FUT transplantatie istanbul (25-01-08)
- stabiel + hergroei
- 3x fitnessen 1x zwemmen en joggen
- 2509 FUE prohair (06/07-04-2010)
-----------
op 5-08-2009 prp gedaan bij prohair




Laatst gewijzigd door wesley1982; 25 oktober 2014 om 09:13
wesley1982 is offline   Met citaat reageren