Los bericht bekijken
Oud 20 oktober 2012, 12:37   #1
Untill Here
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 januari 2011
Berichten: 18
16 maanden finasteride. Tijd om de balans op te maken

Beste leden,

Om te beginnen, ik ben niet heel actief op dit platform, dus ik stel mezelf nog even voor. Man, 25 jaar, 'kalend' vanaf ongeveer mijn 17e/18e. Ik begon steeds meer te merken van het wijken van mijn haarlijn. Dit begon vooral op de slapen, de alom bekende inhammen. Nu heb ik nooit een 'rechte haarlijn' gehad zoals je vaak bij donkere mannen ziet en heb ik ook nog redelijk fijn en blond haar. Toendertijd maakte we er met vrienden onderling vaak grappen over:'zo, jij wordt kaal later, spiegeleitje etc etc. Vijf jaar later was het lachen me inmiddels wel vergaan. Tijd voor actie.

In juni 2011 ben ik begonnen met 1mg finasteride per dag. Ik gebruik dit ´goedje´ nu bijna 1,5 jaar onafgebroken. Huisarts wilde er niet aan, zeer relaxte Delfste dermatoloog was vol begrip en gaf heel eenvoudig een recept mee. Het is geen wondermiddel zei hij erbij, maar er zijn zeker personen die er baat bij hebben. Waarom niet dacht ik, niet geschoten is altijd mis! 16 maanden later is het tijd om de balans op te maken.

0 - 6 maanden: zoals verwacht geen veranderingen waarneembaar.
Status: onveranderd, dunner haar op de slapen.

6 - 12 maanden: Ook frontaal begint het haar dunner te worden. Inhammen trekken steeds meer naar binnen.

12 -16 maanden: Haarlijn begint steeds meer te 'verdwijnen'. Ook op de bovenzijde lijkt het haar fijner te worden.
Shedding of werkt finasteride niet? Lastig..

Ik ga voorlopig nog even door. Er wordt gezegd dat het medicijn toch zeker 2 jaar gebruikt moet worden om een hard oordeel te kunnen geven.

Ook heb ik aankomende week een afspraak bij HSI. Ik wil sowieso een behandeling ondergaan. Verwacht rond de 1000 grafts nodig te hebben om mij haar terug te brengen naar hoe het was op mijn 16e. Misschien is het dan zelfs beter! Met dit aantal grafts kan ik ook frontaal wat meer aandacht besteden aan de dichtheid.
Ik heb het geld ervoor over. Elke keer dat in in de spiegel kijk denk ik:' dit is niet de haardos van een kerngezonde, topsportende 25 jarige vent.

Ik ben van plan jullie op de hoogte te houden van mijn ontwikkeling!
__________________
1 mg MSD Finasteride sinds juni 2011
2 koppen groene thee per dag
Aminozuren (tbv krachttraining)
Untill Here is offline   Met citaat reageren