Los bericht bekijken
Oud 7 juli 2015, 19:46   #1
Calimehtar
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 juli 2015
Berichten: 5
Geslacht:
Masterscriptie geloof in complottheorieën

Dag allemaal
Even een heel ander onderwerp. Alternatieve verklaringen van gebeurtenissen, in de volksmond ook wel 'complottheorieën' genoemd. Ik heb dit altijd al een fascinerend onderwerp gevonden en heb er daarom ook het onderwerp van mijn masterscriptie van gemaakt.

Ik ben heel benieuwd naar wat jullie van complottheorieën vinden. Mocht je niet weten wat er onder 'complottheorie' wordt verstaan, heb je vast wel eens van dit voorbeeld gehoord: de aanslagen van 11 september 2001 op de Twin Towers in New York, zijn door de Amerikaanse overheid voorbereid of bewust toegestaan, om een reden te hebben om landen in het Midden Oosten aan te vallen. Dergelijke verklaringen van gebeurtenissen bekritiseren het officiële verhaal: in dit geval zegt de overheid en de nationale media dat Al Qaida de daders waren.

Ik ben zeer geïnteresseerd in hoe jullie denken over verschillende alternatieve verklaringen. Of je nou wel of niet gelooft in 'complottheorieën', je zou mijn afstuderen enorm helpen door mijn enquête in te vullen:

http://www.smartsurvey.co.uk/s/M7IDF/

Voorgaande respondenten deden er minimaal 4 en maximaal 10 minuten over. Jouw hulp zou zeer worden gewaardeerd, want ik werf mijn respondenten op specifiek geselecteerde fora, om op die manier elke bevolkingsgroep vertegenwoordigd te hebben in mijn onderzoek. Ik heb op de andere fora al behoorlijk wat respondenten kunnen werven, maar haast geen enkele vrouw! Nu snap ik wel dat er op dit forum ook mannen zitten, en die mogen de survey ook gerust invullen, maar ik neem aan dat het vrouwelijk geslacht hier beter is vertegenwoordigd dan op Tweakers.nl (98% man...)


Dit topic kunnen we natuurlijk ook gebruiken om over complottheorieën te discussieëren; ik zal naar eer en geweten proberen te antwoorden

Bedankt voor het lezen en hopelijk voor het invullen van de survey!
Calimehtar is offline   Met citaat reageren