Los bericht bekijken
Oud 17 september 2015, 20:16   #1
vleespetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 september 2015
Berichten: 5
Geslacht:
[Hulp nodig] Erfelijke kaalheid tegengaan

Goeienavond,

Over mij
Allereerst zal ik me verwarrende naam uit de wereld helpen, ik heb geen vleespet. Wel begin ik inhammen te krijgen. Ik ben me al een tijdje bewust van mijn terugtrekkende haarlijn maar nu heb ik besloten er wat aan te gaan doen. Eventueel zal ik nog later een foto uploaden, indien dat helpt voor jullie.

Kaalheid zit helaas bij ons in het gezin. We zijn met zijn 5en thuis en ik ben de een na jongste van het stel. Mijn 2 broers zijn allebei 32 en 28. Ik ben zelf 22, en gelukkig nog verre van kaal, helaas krijg ik wel inhammen en merk ik dat er sprake is van erfelijke haaruitval. Als ik mijn haren s'ochtends doe valt er tijdens het stijlen gewoon een hele hand uit als ik pech heb.

Ik slik al een tijdje visolie, en gebruik shampoo met caffeine wat haaruitval tegen zou gaan, maar ik merk dat er nog steeds erg veel uitvalt. Ook sport ik 4x in de week, en eet ik gezond. Genoeg groenten fruit vlees etc.

Nou wil ik graag beginnen met het voorkomen van haaruitval. Ik weet dat ik geen wonderen hoef te verwachten, maar als ik nu niet handel dan ben ik op mijn 30e een kale knikker net zoals mijn broers. Ik heb er goed over gedacht en heb besloten dit door te zetten.


Behandeling
Ik vroeg me af, om te starten als 22 jarige en mijn erfelijke haarverlies in te perken. Is het beste gewoon om te starten met finasteride? Ik dacht dat ik misschien nog een heel klein beetje het haargroei in mijn tempels kan stimuleren door minoxidil te gebruiken.

Ik heb alle berichten op het forum gelezen en ik denk dat bovengenoemde keuze voor mij het beste is. Maar dan is de bottom question: ''Waar haal ik finasteride en minoxidil?''

1. Moet ik hiervoor naar de dokter? Of kan ik dit gewoon via internet bestellen?
2. En wat gaat het ongeveer kosten? Vergoed mijn zorgverzekering iets?
Sidenote Ik heb wel een goeie baan voor deze leeftijd dus geld is geen probleem.

Dat is ongeveer een beetje waar ik tegen aanloop. Kunnen jullie me helpen met dit probleem. Ik zit namelijk met de handen in het haar.

mvg

vleespet
vleespetje is offline   Met citaat reageren