Los bericht bekijken
Oud 26 september 2006, 14:00   #28
Anton2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 april 2005
Berichten: 23
Vragen voorgelegd aan Gho

Ik heb aan Dr. Gho per e-mail enkele vragen voorgelegd, kort daarna kreeg ik een e-mail met de antwoorden. Hieronder tref je ze aan. Groen is van mij en blauw is van arts Coen Gho.

- Hoe is de dichtheid van de rest van mijn huidige haren vast te stellen en is deze te evenaren op het ontvangstgebied zodat het zo natuurlijk mogelijk gaat ogen? Zodat mijn inhammen natuurlijk gaan ogen straks en niet veel te veel of veel te weinig dichtheid hebben.....



De overgang van getransplanteerde haren en de natuurlijke beharing zal natuurlijk blijven, omdat we in de natuurlijke beharing ook haren zullen terugplaatsen. Het zal echter nooit zo dicht worden als vroeger, maar dat is natuurlijk, gezien het feit dat naar mate de leeftijd vordert, ook bij mensen met een “volle” haardos, de haren bovenop het hoofd, dunner worden.





- Ik heb wel eens van poppenhaar gehoord op het ontvangstgebied. Omdat deze nieuwe haren op de haarlijn veel dikker zijn (qua structuur anders) dan de resterende haren oogt dit minder mooi, wat is hiervan waar?



Dit komt meestal voor bij mensen die “plugs” hebben gehad. Hiermee wordt bedoelt dat de er uit één gaatje meer dan 5 tot 10 haren komen. Dit wordt ook wel het “Barbie-pop” effect genoemd. Uiteraard is dit niet natuurlijk. Door alleen “single” hairs te plaatsen in de haarlijn en de haarlijn onregelmatig te maken, kan dit voorkomen worden en wordt een natuurlijk effect van de haarlijn bereikt.





- Ook heb ik gehoord dat na een behandeling goeie haren door de behandeling beschadigd kunnen raken en hierdoor het oorspronkelijke haar (tijdelijk?) in een shock kan raken en uitvalt. Wat is hiervan waar? Kan je oorspronkelijke haar beschadigd raken? Wat zijn hiervan de gevolgen?



Hiermee wordt “Shock Fall Out bedoeld”. Men weet niet de precieze oorzaak van dit fenomeen. Echter, het komt vaak voor bij het gebruik van een laser om de gaatjes te maken. Door het gebruik van de laser wordt huid “verdampt”. Hierdoor zal echter in de nabijheid van het gaatje ook weefsel worden beschadigd. Als in het weefsel ook nog eens haarwortelzakjes zitten, dan kun je je wel voorstellen dat deze haarwortelzakjes af zullen sterven en de haren uit zullen vallen. Men spreekt dan van “shock fall-out”.





- Heeft u er bezwaar tegen als ik uw antwoorden op mijn bovengestelde vragen op een internetforum plaats?



Uiteraard ben je vrij om bovenstaande vragen en antwoorden op internet te plaatsen.



Ik hoop je hiermee voldoende geďnformeerd te hebben, maar mocht je nog vragen hebben, kunt ons altijd bellen of mailen.



Met vriendelijke groet,







Coen Gho, arts.


Laatst gewijzigd door Anton2; 26 september 2006 om 15:05
Anton2 is offline   Met citaat reageren