Los bericht bekijken
Oud 5 december 2005, 12:22   #12
Diksy
HaarWeb lid
 
Diksy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 november 2002
Locatie: Maasdam
Berichten: 532
Geslacht:
Houdbaarheid Minoxidil

Als zich een wit laagje op de bodem van een fles minoxidil vormt, gewoon zolang schudden tot het weer is opgelost. Dat kan wel even duren want minoxidil is moeilijk oplosbaar.

Dat herinnert mij aan iets wat ik heb meegemaakt voordat monixidil officieel was erkend als geneesmiddel bij haaruitval. Er was toen al wel iets bekend over de werking maar de tests waren nog gaande.

Uiteraard was de interesse groot maar tot dat moment bestonden er alleen pillen met minoxidil, gedoeld voor gebruik bij te hoge bloeddruk.

Tijdens een bezoek aan een kliniek in Engeland viel het mij op dat er in de gang van de receptie naar de behandelruimten een grote fles op een tafel stond en iedereen die die fles passeerde nam hem op, schudde even, en zette de fles weer neer. Op mijn vraag waarom zei de daar aanwezige arts dat zij op die manier minoxidil in propyleenglycol oplosten. Omdat de pillen zeer moeizaam oplosten waren alle medewerkers verplicht om bij het passeren van de fles even te schudden. Hoe lang het duurde vooordat de pillen waren opgelost ben ik vergeten maar dit ter inllustratie bij het probleem van de houdbaarheid.

Gegroet,

Diksy
__________________
"En voorts ben ik van mening dat de meeste haargroeimiddelen weggegooid geld zijn"(HJD)

Hans J.Diks, internet journalist m.b.t. haarproblemen.

www.haarproblemen.nl

"Je hebt pas recht op succes als je waarde toevoegt"
Diksy is offline   Met citaat reageren