Los bericht bekijken
Oud 17 oktober 2002, 16:42   #1
Sandy
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 augustus 2002
Berichten: 21
mijn eerste laserbehandeling

Hoi,


Ben vanmiddag gelaserd. Was pijnlijker dan de proefbehandeling, maar op zich niet vervelender dan ontharen met de epilady.
Op mn kin was het wel even irritant, ik voelde het tot in mn vullingen. Echt een vreemd gevoel.
Het ergste van de behandeling vind ik de stank als ze laseren.
Kan het niet beschrijven hoe het smerig het ruikt.
De intensiteit was hoger dan de proefbehandeling.
Diana, ik heb nog gekeken op apparaat maar dat was toen ik klaar was.
Toen stond er 35. Dus ik neem aan dat dat de intensiteit is geweest als dat apparaat niet terugspringt op beginstand.
Op het moment ziet alles behoorlijk rood. Maar ik heb 2 cold packs dus kan ik goed koelen. Als in ieder geval morgen mijn kin en zijkant gezicht/hals wat minder rood is. De rest kan je niet zien met coltrui.
Op het moment zou ik graag de kleding van een taliban vrouw aan hebben. Dan kan niemand die rode plekken zien op mn gezicht.
Maar gelukkig ik moet het huis niet meer uit vandaag.

Weer een tegenslag van mijn verzekering. Eerst stond er op internet dat er EUR 182,00 per kalenderjaar voor epilatie wordt vergoed in het gezicht, later stond er max. 2 kalenderjaren gedurende de looptijd. En dat ik een verklaring van behandeld huidtherapeute moet overleggen.
Vanmiddag nr verzekering gebeld, na 2x een half uur wachten eindelijk contact.
Epilatie wordt niet standaard gedekt door Ziekenfonds en de aanvullende verzekering dekt wel epilatie in het gezicht maar toen kwam de big maar ..............
De laser behandeling wordt niet gedekt door hun want onder epilatie in het gelaat verstaan ze alleen electrisch epileren dus laser behandeling of flitslamptherapie wordt niet vergoed.
Het zal tijd worden dat Nuts/Ohra eens meegaat met de moderne tijd.
En de polisvoorwaarden eens aanpast aan de behandelmethodes van de jaren 2000 in plaats van te blijven steken in de vorige eeuw.
Ik word hier gewoon zo kwaad om. Overbeharing daar schaam je je al voor. Als je er iets aan wil doen moet je eerst dus flink sparen voor je behandeling. Dus zit je nog langer ongemakkelijker in je vel en financieel wat moeilijker. Geestelijk heb je het ook heel erg moeilijk. Dus als ik flink in de put zou raken dan vergoeden ze de psychiater wel maar de hoofdoorzaak van psychische problemen niet. Wat een verzekeringstelsel.

Gelukkig heb ik er rekening meegehouden dat ik niets tot weinig vergoed zou krijgen en heb er voor gespaard. En ik weet het de moeite waard zal zijn, maar toch is het gewoon jammer dat het niet makkelijker kan.
Waarschijnlijk heb ik dan spijt dat ik me niet eerder heb laten behandelen.

Maar eerst de behandelingen afwachten. Dan heb ik pas recht van spreken.
Sandy is offline   Met citaat reageren