Los bericht bekijken
Oud 31 maart 2013, 14:46   #13
SonjaE
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 maart 2013
Berichten: 1
Question

Ik weet dat dit een oud item is, maar ik hoop toch dat er nog lotgenoten reageren.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Daniele Bekijk bericht
Ben erachter gekomen dat ik een haarverfallergie heb veroorzaakt door de stof PPD. Ik kleur nu mijn haren met Colourwell omdat dat de enige haarverf is zonder chemische stoffen en de kleur ook erg goed uitpakt. Gelukkig kan ik mijn haren dus toch nog kleuren nu.
Heb zelf ook sinds kort PPD allergie opgebouwd. Na jaren van hoogblond ben ik vorig jaar naar donker gegaan (ook ander merk bij kapperszaak). Na +/- 8 mnd. begon voor mij de ellende. Jeukende/rode hoofdhuid en extreem haaruitval, met dikke plak aan uiteinde. Via Dermatoloog shampoo gebruikt (Ketoconazol 20mg). M.i. weinig effect. jeuk/schilfers nemen aan rechterzijde van het hoofd niet veel af. Ook de kale plek aan die kant v/h hoofd wil maar niet echt bijgroeien. Hierdoor ben ik ontzettend onzeker geworden en ga niet graag de deur uit. Ben bij een andere kapper geweest die met Elumen (Goldwell) verft, deze is gegarandeerd PPD vrij (advies van Dermatoloog). Ik durf eigenlijk helemaal niet meer mijn haar te verven.

Weet iemand of het haar op die plek überhaupt weer terugkomt? In het verleden moest ik iedere 4 weken naar de kapper om te knippen. Mijn haar groeide ontzettend snel, nu nagenoeg niet meer.

Help!!!!!!

SonjaE
SonjaE is offline   Met citaat reageren