Los bericht bekijken
Oud 3 april 2013, 17:56   #1
Raymundes
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 april 2013
Berichten: 1
Unhappy Wie is er van zijn/haar Alopecia Areata af!?

Mijn naam is Raymundes Schaak, 26 jaar en ik ben nu al 10 jaar kaal. Ik heb in de eerste 16 jaar van mijn leven elke haarstijl wel gehad, van lang haar tot punk, van stekeltjes tot dreads en van een wake-up look tot stijl achterover!

Totdat er een kaal plekje werd gevonden op de achterkant van mijn hoofd ten grootte van een knikker die in een week groter werd tot een golfbal.

Ik ben naar de huisarts gegaan en vertelde mij dat ik Alopecia Areata had en dat ik de week daarop wel kaal zou kunnen worden. Helaas maar waar, ik kreeg zoveel kale plekken op mijn hoofd dat ik het niet meer kon verbergen met mijn haar en besloot om alles er af te halen.

Glad geschoren en ik leek wel de kaart van Indonesië en zo liep ik er bij voor 5 maanden, midden in de pubertijd zo onzeker als de pest en slapeloze nachten.

Na die 5 maanden leek mijn gebeden verhoord te zijn en mijn haar begon weer terug te groeien! Yippie ka yeeh! Ik kreeg een volle dos haar weer terug en gezonder dan ooit tevoren.

Maar ik had te vroeg gejuigd want na 2 maanden begon mijn haar weer uit te vallen. Maar nu alles en dit wordt de Alopecia Areata Universalis genoemd. Geen beenharen, geen borstharen, geen schaamhaar, geen gezichtshaar, helemaal niets!!

2 weken lang heb ik er bij gelopen als een clowntje zonder gezicht. Gelukkig en het minste wat ik terug kreeg was mijn gezichtshaar.

Nu loop ik al 8/9 jaar rond zonder haar, alles wel een keer geprobeerd qua haarmiddel of behandelingen, maar niets hielp en er is nog steeds niets uitgevonden waar iedereen met AA op zit te wachten.

Ik vraag me af: Zijn er mensen die zijn/haar weer terug kreeg na Alopecia Areata Universalis?
Raymundes is offline   Met citaat reageren