Los bericht bekijken
Oud 6 juni 2001, 04:58   #2
Cid
Retired member
 
Cid's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 juni 2001
Locatie: Inmarsat
Berichten: 25
Exclamation

Het nut van Nizoral als anti-androgeen is erg betrekkelijk. Deze shampoo is eigenlijk bedoeld om roos tegen te gaan en als je al geen roos hebt, lijkt me het niet verstandig dergelijke aggressieve middelen te gebruiken. Je loopt hiermee het risico de weerstand van de hoofdhuid te verkleinen, net als dat je gevoeliger kan worden voor allergiën en infecties als je jezelf iedere dag uitgebreid baddert/doucht.
Bovendien lopen de meningen nogal uiteen v.w.b. de potentiële (in)werkingscapaciteit van shampoo-ingredienten in de hoofdhuid (zeer gering). Je moet het dan al lang in je haar laten zitten, terwijl shampoo per definitie slecht is voor het haar en eigenlijk zo snel mogelijk weer uitgespoeld zou moeten worden.
Gewone shampoos verwijderen bacterïen en evt. DHT in huidafscheiding normaal gesproken ook afdoende.

Als aanvulling op de SODases is Folligen of Tricomin (gelijknamige websites) als alternatief wellicht ook interessant. Deze producten zijn aanzienlijk goedkoper in gebruik, berusten op dezelfde werking, doch zijn gezond voor huid en haar en hebben een constante samenstelling

Het voordeel van de producten van dr Proctor is dat hier ook minoxidil in zit, zodat je dat niet meer apart zou hoeven te gebruiken. Toch heb ik begrepen dat dat spul zo geconcentreerd is dat het opbrengen niet bepaald handig is als je nog wat haar over hebt. Hoewel misschien alles ook wel went... Toch verschiet ik mijn kruit liever niet op één product

De statement ´het beste dat er is´ vind ik meer van toepassing op de achterliggende gedachte: zoveel mogelijk proberen/gebruiken, dan is er bijna altijd wel wat, wat helpt. Het kan heel goed zijn dat SODases voor sommigen weinig zoden aan de dijk zetten, maar dat Proxiphen toch lijkt te helpen vanwege de Minoxidil die erin zit. Je kunt dan een hoop centen besparen door alleen Minoxidil te gebruiken en er evt. nog wat anders bij te proberen.
Cid is offline   Met citaat reageren