Los bericht bekijken
Oud 19 februari 2019, 11:29   #1
jasper22
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 februari 2019
Berichten: 1
Geslacht:
Pomade gebruiken samen met Minoxidil spray

Hey allemaal,

Ik ben Jasper, 22 jaar en heb helaas last van beginnende kaalheid / dunner wordend haar rond de kruin (gelukkig is het door hairstyling redelijk te verbergen).

Ik ben afgelopen week bij de dermatoloog geweest en kreeg het aanraden op Minoxidil te gaan gebruiken.
Afgelopen week heb ik het opgehaald bij de apotheek, hun hadden alleen de spray variant dus geen druppels helaas.

Mijn haar ziet er niet uit zonder styling producten dus dat moet ik wel gebruiken, ik gebruik pomade en een klein beetje haarspray om het in model te houden.

Nu heb ik overal gelezen dat je het beste eerst de Minoxidil kunt aanbrengen en dan het haar in model moet brengen, het lastige bij mij is dat het door de spray ook in het haar zelf gaat zitten. De Minoxidil smeer ik zelf wel uit naar de plekken waar het kaal wordt met mijn handen (en daarna was ik ze grondig).

Kortom, hoe kan ik dit het beste aanpakken? Misschien de Minoxidil op de hand spuiten en dan uitsmeren of is dit geen goed idee?

Mijn huidige routine: douchen (1x per 2 dagen shampoo gebruiken), wachten tot het wat droger wordt, kort föhnen, pomade aanbrengen (in het haar, ik ga niet over de hoofdhuid heen), de Minoxidil spray gebruiken en uitsmeren en vervolgens wat haarspray aan de bovenkant (niet in de regio van de kruin/minoxidil).

Zou dit prima moeten werken zo of is iets anders aan te raden?

Bedankt alvast
jasper22 is offline   Met citaat reageren