Los bericht bekijken
Oud 6 juli 2018, 02:44   #1
gekkehuis
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 juli 2015
Berichten: 44
Geslacht:
Dermatoloog ketoconazol en fina

Vandaag had ik een afspraak bij de dermatoloog voor iets anders dan haaruitval. Maar omdat ik er nu toch wask vroeg ik even om een herhaalrecept Ketoconazol shampoo. Dit heb ik een jaar gebruikt met goed resultaat, ik had namelijk erge last van pukkels (op de kruin het meest) ,huidpijn, haarpijn en haaruitval. En half jaar terug of zo ben ik gestopt hiermee omdat ik er geen zin meer in had, het kostte mij toch elke keer 10 minuten, omdat ik het 10 minuten moet laten zitten en daarna uitwassen en m'n haar werd heel droog. Het werkte echter perfect , pukkels waren minder, m'n hoofdhuid deed minder zeer en m'n haren deden minder zeer (de wind in mijn haar doet al zeer). De laatste tijd heb ik hier weer last van en verlies veel haren. Ik had nog shampoo over en gebruik dit nu 2weken. En merk nu al dat het werkt, al weer veel minder haaruitval etc. Ik heb het recept ook gekregen en gelijk opgehaald ??. Maar nu kwam de dermatoloog met dat hij wel fina wilde voorschrijven, ik heb het hier helemaal niet over gehad, hij begon er zelf over. Ik vertelde dat ik hier over na wil denken en gaf ook aan dat ik had gelezen over minoxidil , maar dat raadde hij ten strengste af, omdat dat zou zorgen voor het erger worden van mijn klachten en dat het slecht is voor de hoofdhuid. Hij stelde voor om over 2 weken een belafspraak te doen, om te kijken of ik fina wilde gebruiken. Volgens hem waren er geen bijwerkingen, toen ik vertelde dat ik er over gelezen had dat er wel bijwerkingen zijn zei hij opeens wel dat er inderdaad bijwerkingen kunnen zijn (vreemd dat hij eerst zei van niet), maar dat dat vrijwel nooit voorkomt.. Maar zou dit echt werken tegen haarpijn? Ik kan nu niet zonder pijn m'n handen door mijn haar doen, het is best pijnlijk. Ook een haar uit m'n hoofd trekken is overdreven pijnlijk (pijnlijker dan op je smoel vallen ??). Hij heeft even gekeken op mijn hoofd en zei dat het er wat onrustig uitziet en noemde wat vage termen als sonogwattes eczeem of zo, en dat die shampoo daar inderdaad wel een positief effect op heeft. Mijn kruin is in 2 weken verkeerde medicijnen gebruik erg verdund. En is sindsdien niet meer verbeterd dan wel hersteld. Ik kreeg toen lotion met hormonen of zo hierdoor krijg ik een gigantische opvlamming van pukkels op m'n kruin, echt honderden m'n haren vielen er toen met bosjes uit. Ik baalde hier heel erg van aangezien mijn kruin nog vol en dik was. Nu dus niet meer ? met licht erop en gel in m'n haar zie ik mijn schedel. Zonder gel overigens niet, dan is het nog wel dekkend. In het midden van m'n hoofd is wel iets drastisch veranderd. Het haar groeit hier nog maar enkele centimeters en dan staat het stil of zo en het is dun. De rest groeit mega hard (achter, zijkanten). Hierdoor krijg ik vooral als mijn haar nat is een vreemd bosje haar ? . Maar als ik het kam dan zie je er (bijna) niks van (nog nooit iemand over gehoord, maar wel "commentaar" op andere vrienden hebben waar het haar dunner wordt).
Goed een heel lang verhaal. Lol.
1 zou fina werken voor mijn probleem? Of is het echt alleen voor hergroei dan wel stabilisatie?(stabilisatie heb ik al met de shampoo is mijn ervaring).
2 ik heb neurologische problemen door een autoimuum ziekte, en ik heb gelezen dat fina effect heeft op het immuunsysteem, dus is het wel wijs om dit te nemen. De dermatoloog heeft hier geen kaas van gegeten denk ik.
3 is er nog steeds niks anders dan fina of dusta(zoiets weet de naam niet helemaal ?)? Er was iets in het nieuws over een nieuw wondermiddel iets van way6nogwattes
4 ik vind het wat vreemd dat hij meteen over fina begon en zei dat het niks voorstelt
__________________
v.a. 18 feb 2016
Vitamine A
Vitamine B 6
Vitamine B8 (Biotine ook wel vitamine H genoemd)
Vitamine B11 (Foliumzuur)
Vitamine B12
Vitamine C
Vitamine E
Zink
gekkehuis is offline   Met citaat reageren