Los bericht bekijken
Oud 14 juli 2018, 15:37   #4
Reet
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 oktober 2012
Berichten: 1.305
Als je ouder wordt verandert je haarlijn en haardikte altijd wel wat, ook als je niet voorbestemd bent om kaal te worden. Rond mijn 21e zag ik minimale achteruitgang en trok gelijk aan de bel. De dermatoloog deed onderzoek en schreef eerst Minoxidil 5% voor en kwam een jaar later zelf met Finasteride terwijl ik 'stabiel' was. Vanaf toen ging het alleen maar beter en had 1 á 2 jaar later echt een volle kop met dik haar en een keiharde haarlijn. Nu zijn we meer als 20 jaar verder en ik ben de man er nog dankbaar voor want ik heb bijna al mijn haar nog. Maar lees je goed in, want alle medicijnen kunnen bijwerkingen bij je geven. Ik zou eerst proberen om de achteruitgang te stabiliseren en van daaruit te kijken of je nog interesse hebt in een HT. Stel je zou nu een HT laten uitvoeren en je kalingsproces gaat verder dan geniet je maar even van je volle haardos en was het voor niets geweest en krijg je misschien een raar kapsel ook nog. Hoe snel en hoe erg het kalingsproces zal worden in jouw geval weet je niet. Je kunt ook nog een aantal jaren niks doen en kijken hoe het proces verloopt, om uitgekaald dan een of meerdere HT's te laten doen maar denk niet dat je voor die optie gaat? Dus stabilisatie proberen te krijgen en dan eventueel een HT als je dat over een tijd nog überhaupt wil.
Reet is offline   Met citaat reageren