Los bericht bekijken
Oud 25 september 2016, 17:42   #26
MRVH
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 april 2016
Berichten: 22
Geslacht:
Hierboven een aantal updates, ik ben een tijd niet meer op dit forum geweest. Redenen hiervan: weinig tijd/druk met werk, tevreden over de voortgang (dan zoek je minder snel naar informatie en maak je jezelf minder druk) en ik vond dat er niet veel respons kwam op mijn eerdere reacties/vragen.
Nu weet ik dat er veel mensen lezen en niet reageren dus vandaar dat ik toch weer wat van me laat horen.

Zoals gezegd ben ik tevreden over de voortgang:

- De voorkant is aardig vol gegroeid, een inham is wat voller dan de ander en de dichtheid kan uiteraard nog beter.
- De shockloss plekken zijn zo goed als weg, zeker als het gemillimeterd is dan zie je er weinig van, als het wat langer groeit is het wat beter zichtbaar maar dan moet je dichtbij staan om het te zien.
- De kruin is ook wat voller geworden, ik lees overal dat deze wat later op gang komt dus ik verwacht dat dit nog wat voller wordt.

Vandaag zijn we 6 maanden + 1 week onderweg, hierbij tel ik 1 maand als 4 weken i.p.v. een kalendermaand. Dus van 2 april tot en met 25 september is 6 maanden + 1 week i.p.v. 5 maanden + 3 weken.

Een aantal weken na de HT heeft iemand de zijkanten + achterkant wat opgeschoren, vanwege mijn donkere haar en de shockloss zag dat er niet echt uit. Na het opscheren zag het er nog steeds niet uit haha (achja van heel slecht naar slecht is ook een vooruitgang ). Na 7 weken ben ik voor het eerst naar de kapper geweest en de zijkanten + achterkant op laten scheren. Na 4 maanden heb ik voor het eerst het behandelde gebied laten millimeteren. Sindsdien laat ik het om de 2/3 weken millimeteren. Dit vanwege: het makkelijker is om te onderhouden (shampoo + lotion), zodra het ging groeien er een periode overheen ging waarbij het er niet echt uitzag (nog wat kale plekjes) en daarnaast ziet het er kort wel OK uit. Ik denk dat ik het nog 1x laat millimeteren en vervolgens laat groeien(hiervoor doe je uiteindelijk een HT ).

Wat ik heb gemerkt is dat de eerste 4 maanden het vervelendst waren, ook omdat ik veel last had van shockloss. Daarna merk je dat het stukje bij beetje beter gaat en zie je vooruitgang.

De shampoo die ik nog steeds gebruik is Revita shampoo (elke dag) + conditioner (2x per week). De lotion van Curegen. Qua vitamines de Superhaar formule van De Tuinen/Holland & Barrett en MSM poeder.

Ik ben benieuwd wat iedereen vind van de voortgang. Ik zal aankomende weken weer een update proberen te geven na 6 maanden + (x) aantal weken.

Graag zie ik jullie reacties/vragen/antwoorden tegemoet.
MRVH is offline   Met citaat reageren