Los bericht bekijken
Oud 28 januari 2019, 11:17   #1
Hewitt
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 januari 2018
Berichten: 27
Geslacht:
HT op 21/01/2019 via Esthetic Airlines

Heren,

na onderhalf jaar twijfelen en onzekerheid heb ik toch eind vorig jaar de knoop doorgehakt (geen knoop in mijn haar trouwens) en een HT laten uitvoeren in Turkije. Ik zal proberen een iets of wat extra nuttig topic toe te voegen, aangezien ik hier zelf ook veel gelezen heb de voorbije maanden.

Ik ben bij verschillende bedrijven ten rade gegaan, misschien niet echt relevant bij welke dit waren maar heb uiteindelijk mijn keuze laten vallen bij Esthetic Airlines na een goed informatief gesprek met Ivan in Aartselaar. Ook enkele BV's zijn hier geweest en deze resultaten zien er behoorlijk goed uit.

Op zondag 20/01 de vlieger op, kort na de middag geland in Ataturk en onmiddellijk transfer naar het hotel die ons stond op te wachten. Hotel Veyron vlak bij de kliniek zag er heel verzorgd uit. Daar aangekomen nog een dagje de stad gaan verkennen en iets gegeten.

Dan maandag om 07.45 werden we door een Nederlandstalige assistente opgepikt in de lobby van het hotel en gingen we samen te voet naar de kliniek waar de ingreep werd uitgevoerd. Dit was in het istanbul Aesthetic Center. Vanaf dan gaat het heel snel ...

De arts komt de haarlijn bespreken en aftekenen, daarna de tondeuse erin en voor je het weet lig je op je buik en gaan de eerste prikken voor de verdoving erin ... 5 prikjes later (niet echt aangenaam) beginnen ze te boren en verwijderen ze de benodigde grafts en dit voor 2 uurtjes. Meest onaangename gedeelte van de behandeling voor mij persoonlijk. Vooral omdat ik geen al te beste rug heb en die houding echt verschrikkelijk is om 2 uur vol te houden. Eens de donor klaar is mocht ik even rondwandelen om de beentjes te strekken en kreeg ik iets te drinken en een klein broodje.

Dan komt de arts terug om de sneetjes te maken waar ze de haartjes gaan inplanten, weinig last van ondervonden. Alles voelt zo'n beetje aan alsof je een veel te kleine helm op je hoofd hebt gekregen en ze daar constant op aant tikken zijn met een klein hamertje. Dit heeft ongeveer een uurtje geduurd. Daarna verbandje erop en kreeg ik een warme maaltijd.

Na het eten 2 assistenten van de arts die de grafts beginnen in te planten. Absoluut niet gevoelig of pijnlijk, maar gewoon enorm langdradig. Ik had me voorzien en heb 2 films gezien op netflix op men ipad. Dit heeft de tijd wel zowiezo beter doen vooruit gaan.

Na acht uurtjes met de pauze's inbegrepen waren ze klaar en hebben ze 3550 grafts verplaatst. Wandeling terug naar het hotel, iets gegeten in het restaurant en dan rustig naar de kamer. De nacht was niet echt gemakkelijk te noemen, vooral schrik om met je hoofd ergens tegenaan te stoten ... Maar al bij al met veel onderbrekingen toch de nodige uurtjes slaap kunnen vatten.

Nu een weekje verder terug thuis valt het allemaal wel mee. Mijn kinderen en vrouw herkennen me nog en ik ben zelf best wel ok. Enkel de laatste twee dagen last van een soort stekende hoofdpijn ter hoogte van de donor, maar dit zal wel overgaan. Nu zie ik gewoon op tegen de komende maanden van onzekerheid en afwachten.

Ik kreeg ook een soort foam mee die ik elke dag op de getransplanteerde zone moet spuiten en 45 min moet laten inwerken, daarna zachtjes afspoelen en wassen (in deppende beweging) met een speciale shampoo die ze hebben meegegeven.

Dat wassen ben ik dus nog helemaal niet gerust in. Ik durf heel zachtjes deppen met die shampoo maar absoluut nog niet wrijven. Ze hebben me ook gezegd om het dan deppend af te drogen met papieren keukenrol, en dag 1 dat ik dit deed zag ik 1 graft in het papier hangen Mogelijk is dit wel normaal, maar dat bevorderd zeker mijn angst niet om het iets beter in te masseren wat ze aanraden om de korstjes sneller te laten verdwijnen. Hoe gingen dit wasbeurten bij jullie in het begin en vanaf wanneer krijg je daar iets meer vertrouwen in?

Verder zal ik uiteraard nog een paar foto's bijvoegen en hoop ik binnen een jaar op een opmerkelijke verbetering. Ik ben benieuwd naar de reacties en hoop dat ik hier een beetje goede feedback krijg bij onzekere momenten.

Groetjes
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg IMG_1003.jpg‎ (147,6 KB, 396x gelezen)
Bestandstype: jpg IMG_4147.jpg‎ (143,6 KB, 411x gelezen)
Bestandstype: jpg IMG_3936.jpg‎ (143,0 KB, 294x gelezen)
Bestandstype: jpg IMG_3775.jpg‎ (136,0 KB, 282x gelezen)
Bestandstype: jpg IMG_3331.jpg‎ (141,1 KB, 309x gelezen)

Laatst gewijzigd door Hewitt; 28 januari 2019 om 14:09
Hewitt is offline   Met citaat reageren