Los bericht bekijken
Oud 27 juni 2020, 14:46   #157
KaleKiet
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 april 2017
Berichten: 195
Geslacht:
Een jaar later...

Zo beste lotgenoten, inmiddels zijn we al weer een jaar (plus 9 dagen) verder na mijn FUE behandeling in Veldhoven. Wat vliegt de tijd! Ik heb inmiddels de uitnodiging gekregen voor de eindcontrole. Moet de afspraak nog maken, maar zal dat zeker doen.

Hieronder foto's van vandaag. Twee zijn binnenshuis genomen (van voor en van boven). Die geven een goed beeld van mijn 'eerste indruk'. De tweede foto is buiten genomen, met sterk licht van boven. Ik zal eerlijk toegeven dat ik een klein beetje DermMatch heb gebruikt op mijn kruin, die nog vrij kaal is zoals jullie weten.

Kort samengevat: ik ben blij. Vorig jaar liep ik er op het eerste gezicht ook zo bij, maar dat was altijd met een halve spuitbus Volluma in mijn haar. Zonder Volluma was het echt heel zielig en miezerig. Nu heb ik hetzelfde resultaat, zonder kunst en vliegwerk. Sterker nog: het resultaat is veel beter, want dankzij de extra haren overal heb ik nu veel meer volume van mezelf. Als er fel licht van boven schijnt zie je nog wel de hoofdhuid, maar met een heel klein beetje fibertjes is dat prima te camoufleren en dan heb ik echt weer een enorme bos haar.

Het doorschijnen gebeurt overigens alleen als ik mijn haar achterover kam. Als ik mijn haar opzij kam, in een scheiding, zie je niets meer. Alleen staat een scheiding mij niet, althans niet met langer haar, en als ik het korter knip heb ik weer niet genoeg om de kruin te bedekken, wat met iets langer haar wel prima lukt.

Kortom, ik ben er nog niet helemaal, maar wel een héél stuk beter. Ik ga denk ik nog een jaartje genieten, en kijken wat de situatie is als mijn haar nog langer groeit, en dan overweeg ik in 2021 een laatste ingreep te laten doen. Ik heb als het goed is nog 2900 grafts over, en ik denk dat ik op mijn eindcontrole zal voorstellen om er 1400 midden voorop te doen (op de plek die iets achter leek te blijven) om dat goed te verdichten, en de overige 1500 evenredig over de kruin om daar althans nog iets dekking te krijgen. Als ik dan mijn haar achterover kam wordt het volgens mij weer prima.

Nou ja, we zullen zien wat ze in Veldhoven zeggen. In elk geval wacht ik nog even met de volgende behandeling, minstens een jaar, want ik wil eerst even genieten. Bovendien ben ik momenteel helemaal blut. :-D
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg IMG_5071.jpg‎ (136,0 KB, 324x gelezen)
Bestandstype: jpg IMG_5073.jpg‎ (151,8 KB, 290x gelezen)
Bestandstype: jpg IMG_5074.jpg‎ (154,6 KB, 320x gelezen)
KaleKiet is offline   Met citaat reageren