Los bericht bekijken
Oud 16 januari 2019, 02:09   #17
Haired
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 februari 2009
Berichten: 157
Geslacht:
Sommigen kwalitatief minder en niet altijd fair ondernemend

Ik kom na ruim een halfjaar weer eens terug op dit forum. De reden was dat ik het eigenlijk een beetje gehad had met enkelen op dit forum. Zoals sommigen mij mogelijk kennen draag ik al enkele decennia haarwerken en ben vaak zelfvoorzienend geworden om ze zelf uit Azie aan te schaffen en of zelf thuis te repareren oa scheurtjes in base, bijknopen van kale plekken, vervangen versleten onderdelen etc. Laatste kost soms wel wat tijd. Maar bestel liever daarom een nieuwe rechtsstreeks uit Azie.. Een beetje shoppen en kijken op internet leert een hoop. Ik ben het eens met Linda dat vele haarwerkverkopers voor de ervaren client niet altijd toegevoegde waarde hebben.. ze fungeren vaak slechts als doorgeefluik/besteller.. Ik heb bij leveranciers op dit forum idem gedaan door nooit bij ze geweest te zijn en slechts besteld op afstand en per post werd geleverd voor de (relatieve) hoofdprijs en daarmee gauw verdiend voor ze ten koste van de verzekering. Verder merkte ik dat als je na 6 maanden (!) wachttijd en 2 foutieve leveringen verder (!) inmiddels gaat balen en eindelijk eens wat van zegt, ze wel toegeven dat er een significant verschil is met vorige leveringen (foto vergelijking) maar omgekeerd boos worden en zelfs durven van de ene op de andere dag de bestelling waar je een halfjaar vol geduld op zat te wachten, domweg per ingesproken bericht eenzijdig af te zeggen en de onderlinge verkoopovereenkomst eenzijdig niet meer uitvoeren..?! Dat is contractbreuk (een email overeenkomst is een rechtsgeldig contract) en daarmee zeer kwalijk en zeer klantonvriendelijk! Je zou ze hiervoor alleen al kunnen aanklagen, maar dat heb ik maar niet gedaan omdat ik m'n energie graag positief gebruik. Voorts merk ik tot mijn schrik dat soms sprake is van "omkoping" en dat gevraagd wordt om reclame voor betrokkene te maken op dit forum in ruil voor 1 gratis haarwerk per jaar, terwijl ik amper (heel) goede ervaringen mee had nog, maar wel neutrale.. Ik heb letterlijk een email voorstel van begin vorig jaar ontvangen, met zoals dat genoemd werd "een zaken voorstel". Hoewel ik echt van schrok, gaf ik slechts aan dat ik dat graag gratis doe maar puur op eigen (eerlijke) bevindingen.. Dus hiermee heb ik de boot afgehouden om mijn eigen neutraliteit en rechtvaardigheid ten alle tijden te behouden in adviseren van derden; dit is een groot goed. En daarmee dus geheel afstand te houden van dit soort praktijken.. Komop ik zal mijn eer en geweten nooit verkopen voor een simpel haarstukje..?! Dus degenen die dit overkomen is, bezint eer ge begint.. En of stop met dit proces. Kortom dit is mijn ervaring geweest. Hoewel ik weet dat er vele goede leveranciers zijn, en ook op dit forum. En ook de betrokkenen doen het mogelijk vaak wel goed omdat ik eerder wel redelijke ervaringen had (dus sla ik niet gelijk om in een andere extreme oordeel), maar kwaliteit en omgaan met klanten blijft een belangrijk aandachtspunt. Dus ga ik het niet erger maken of generaliseren of namen noemen. Laat je gevoel je leidraad zijn.. bestel liever niet op afstand. En laat een persoonlijk gesprek je pas overtuigen of je verder wilt of niet.. Veel succes klanten in hert bestelproces en leveranciers in het kwaliteitsproces.
Haired is offline   Met citaat reageren