Discussie: Visus haarkliniek
Los bericht bekijken
Oud 12 mei 2019, 16:55   #35
minten
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 november 2013
Berichten: 390
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lectamindose Bekijk bericht
Men durft inderdaad nog steeds te toetsen aan wat men denkt te weten.
Botox is een verslapper, niets meer of minder dan dat.
ik vraag om een studie die iets bewijst van wat jij schrijft. jij levert een studie die niet jouw theorie bewijst, maar de bestaande kennis. dat negeer je dan vervolgens, want botox is volgens jou alleen een verslapper, ondanks dat nota bene de onderzoekers zelf aangeven te denken dat dat niet zo is. maar jij weet het beter, want ...?.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lectamindose Bekijk bericht
Er zijn geen kant en klare onderzoeken, anders was de zooi al opgelost geweest, maar hier en daar moet je tussen de lijnen lezen en zelf nadenken.
er zijn wel kant en klare onderzoeken die de oorzaak van AGA bewijzen, namelijk dat het grotendeels het gevolg is van DHT (even afgezien van andere vormen van haarverlies die door andere oorzaken ontstaan). vervolgens zijn er ook middelen die DHT tegen te gaan en, het is een wonder, die werken. dus tsja, het is geen mysterie meer hoor.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lectamindose Bekijk bericht
Ik heb ook de oplossing niet, he, maar ik wil wel graag weten hoe het werkt.
je weet allang hoe het werkt. je accepteert de verklaring alleen niet.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lectamindose Bekijk bericht
Mensen met dermarollers beweren hergroei te hebben. Als dat waar zou zijn, dan heeft het niets te maken met genetische voorbestemdheid aangaande dht op de haarfollikel.
ook dit is volledig consistent met bestaalde theorie. door wondjes te maken, dwing je het lichaam een herstelproces te beginnen. hierbij wordt zuurstof aangevoerd naar het bloed, en treedt precies hetzelfde proces op als ik in mijn vorige post ook al citeerde met botox. zuurstofrijk bloed remt de aanmaak van DHT (een beetje): daarom werkt minox, daarom werkt een dermaroller, daarom werkt kennelijk ook botox.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lectamindose Bekijk bericht
Dat men eens begint met alles ten gronde te onderzoeken en afstand neemt van huidige theorieën. Tot zo ver men geen oplossing heeft, weiger ik zomaar alles voor waar aan te nemen.
niks persoonlijks, maar ik word hier een beetje moe van. het is helemaal iets van deze tijd om helemaal niets meer aan te nemen van mensen die daadwerkelijk ergens verstand van hebben en daadwerkelijk onderzoek doen, maar zelf, zonder enige achtergrond, op basis van een klein beetje gegoogle, vergezochte, vage theorieen te gaan verzinnen en die vervolgens op geen enkele manier te kunnen onderbouwen, anders dan met anecdotes die helemaal niets bewijzen.

nogmaals niet persoonlijk bedoeld.

dit is zinloos, ik ga je niet overtuigen. ik laat deze discussie verder lopen, laten we de thread weer on-topic sturen.
minten is offline   Met citaat reageren