Discussie: Alopecia op school
Los bericht bekijken
Oud 4 februari 2013, 16:26   #27
skydirk
skydirk
 
Geregistreerd: 8 februari 2006
Locatie: leuven
Berichten: 90
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lavender Bekijk bericht
Ik neem al langer dan een half jaar vitaminepillen (af en toe vergeet ik het wel) maar volgens mij heeft dat geen effect. Het is nu bijna een jaar (11 maanden nu) geleden dat ik de kale plek ontdekte en het is nog steeds niet dichtgegroeid, dus ik begin de hoop al te verliezen...

Ik smeer heel af en toe wel "Dermovate 0,5 mg/g" op de plek maar volgens mij helpt dat ook niet echt. Ik weet ook nooit of ik echt (dons)haartjes voel of dat ik dat gewoon WIL voelen.

En ik heb ook ontdekt dat het ook een schimmelinfectie kan zijn, en als dat zo is ben ik ruim tien maanden te laat om er wat aan te doen... :s
Inderdaad. Buiten vit D was er bij mij geen enkel mineraal of andere vitamine dat de boel herstelde. Ik heb ook alles geprobeerd (vit B, multivitamines, magnesium, zink, enz..) Het snelste en beste was minstens 1 week met een kaalgeschoren hoofd in een tropisch land verblijven. Dan had ik gegarandeerd na drie weken al mijn haren terug. En daarna vit D blijven slikken. Anders vielen ze na een tijdje weer uit. De tropenzon was bij mij de beste trigger om alles weer in gang te zetten. Laser of UV therapie bij de dokter ook maar dan moest ik toch minstens 2 maanden wachten vooraleer al mijn haren terug waren. Schimmel: dat is het eerste wat de dokter bij mij geverifieerd heeft.
skydirk is offline   Met citaat reageren