Los bericht bekijken
Oud 25 november 2002, 14:10   #5
Grover
Op weg naar mijzelf
 
Grover's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 februari 2002
Berichten: 195
Geslacht:
Re: Grover, 'ont-krachten'...oké, maar wat moeten we ermee?

Citaat:
Originally posted by bolleke
Dag allemaal,

Ont-krachten, hoe moeten we dat zien? Hoe breng je dat in verband met die drang, waar zit de link??? Ik kan het ook niet uitleggen, maar ik VOEL wel dat er waarheid in zit.
Grover probeert ons hier op alle mogelijke en onmogelijke manieren te vertellen waar TTM voor staat.
Hij weet dat ik het grotendeels met hem eens ben. Maar dat ben ik nu pas, na een heel lang proces van vallen en opstaan. En elke dag nog leer ik bij.
Hoi Bolleke,

Ook ik leer nog elke dag bij. Mede dankzij het feit dat ik jou ontmoet heb. Zoals je weet heeft mijn eigen ziekte ME/CVS mij gebracht waar ik nu ben. 4 jaar geleden lachtte ik iedereen uit die bij mij kwam aankloppen met een dergelijke visie over geestkracht..... ik moest er bijna van .... zo weerzinwekkend vond ik mensen die er dergelijke gedachten en zienswijzen op nahielden. Zoals jou de afgelopen jaren ook duidelijk is geworden, weet ik nu waar die weerzin vandaan kwam. Weerzin/weerstand. Weerstand is een sleutelwoord voor enorm veel ziektebeelden. TTM is er daar één van, CVS/ME is er daar ook één van.

Weerstand tegen jezelf is DE grootste gedeelde oorzaak van de meeste ziektebeelden.

Weerstand = Vechten. Hoe vaak ik jou het woord 'vechten' wel niet heb horen zeggen/roepen/schrijven.... ik werd er zèlf moe van! En waarom voelde IK me daar moe bij? Omdat ik het zo goed herken.... ik maak mijzelf al jàren moe. Hoe? Door constant een weerstand te hebben tegen mijZelf.... weerstand tegen het leven...weerstand tegen mijn ziekte.... kortom: weerstand tegen mijzelf.

Waar je tegen vecht, blijft bij je.

Ik vind het dan ook ongelooflijk mooi om te zien dat jij nu hetzelfde beseft als ik: jij laat steeds meer het vechten tegen je ziekte los en je ziet je TTM nu als je VRIEND ipv je vijand waar je nu al zo ontzettend lang tegen gevochten hebt. Dit is echt een hele grote sleutel die je nu gevonden hebt. Je bent er nu echt bijna! Het besef dat je ziekte je HELPT ipv je ellende bezorgt zal je leven veranderen. Jij beseft dit nu. Zie je wel dat ik gelijk krijg dat jij 100% zal genezen van je TTM!

Liefs,
Grover.

Laatst gewijzigd door Grover; 25 november 2002 om 14:13
Grover is offline   Met citaat reageren