Los bericht bekijken
Oud 28 juli 2014, 08:51   #2
Helmgirlie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 februari 2013
Berichten: 871
Geslacht:
Je haalt mij de woorden uit de mond. Ik ben daar ook sprakeloos van.

Ik kijk wel eens uit nieuwsgierigheid op bijvoorbeeld Marktplaats en daar zie ik wel eens tweedehands, synthetische haarwerken voorbij komen die mooi zijn , maar heel gewoon ogen hoor. Niets bijzonders. De verkopers schrijven erbij dat ze een flink bedrag willen, geen onzin biedingen, want het was een duur haarwerk. Bijvoorbeeld oorspronkelijk wel 800 euro of een keer zelfs wel 1200 euro. En dan gaat het om een kort haarwerk. Een heel gewoon model hoor. Soms is het niet eens van een bekend merk.

Ik vraag mij dan ook af waar die mensen dat oorspronkelijk gekocht hebben. Als dat bij een kapsalon is geweest dan hebben die kapsalons flink verdiend. Over de ruggen van iemand die door omstandigheden snel iets moest hebben. En als beginneling nog niet beter weet.

Ik denk dat haarwerkers veelal ervaringsdeskundigen zijn die het werk doen vanuit hun hart en er minder op hoeven te verdienen.

In kapsalons werken mensen die kunnen knippen, maar helemaal geen feeling hebben en ook geen ervaring hebben met mensen met haarproblemen. Dat krijgen ze niet mee in hun opleiding.

Als kapsalon zonder feeling met mensen met haarverlies kunnen ze gewoon hun prijzen zonder schroom opvoeren. Dan is het verkopen en klaar is kees. Doei!

Het zou kunnen dat het hierdoor komt.

Laatst gewijzigd door Helmgirlie; 28 juli 2014 om 09:10
Helmgirlie is offline   Met citaat reageren